Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bult
Ett gott råd köp en annan bil om du tycker det är skit med Volvo!Det finns många märken att välja mellan men Volvo är billigare med diverse utrustning än både BMW och Audi! Den nya är definitivt mycket bättre och i klass med de tyska bilarna. Provkör och du kommer att bli såld![/quote]

Har haft Volvo x antal år men tröttnade på kvalitén, testade iaf den nya V70 och blev inte ett dugg såld, och nej den kommer inte i närheten av de tyska bilarna, kanske Volvo är billigare i inköp men för mig har den senaste vart en katastrof med allt strul, verkstadsbesök, lånebilar, hyrbilar mm slutade med en bil av tysk härkomst som inte har haft ett enda besök på verkstaden förutom service, känns ganska bra faktiskt ;-)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
bult skrev:Har haft Volvo x antal år men tröttnade på kvalitén, testade iaf den nya V70 och blev inte ett dugg såld, och nej den kommer inte i närheten av de tyska bilarna, kanske Volvo är billigare i inköp men för mig har den senaste vart en katastrof med allt strul, verkstadsbesök, lånebilar, hyrbilar mm slutade med en bil av tysk härkomst som inte har haft ett enda besök på verkstaden förutom service, känns ganska bra faktiskt ;-)
Det är ju så att alla bilar kan krångla. Ibland har man tur, ibland inte. Som med C70in jag kör (C70N T5). Trots första levererade kundbilen har jag inte haft något problem alls med den! Samtidigt sitter jag o läser ett nummer av Automobil där en kille har haft 100-tals problem med sin BMW X5 OCH sin BMW 745i....som sagt, alla bilar kan krångla....
Användarvisningsbild
av Jensen
XC90_Executive skrev:
bult skrev:Har haft Volvo x antal år men tröttnade på kvalitén, testade iaf den nya V70 och blev inte ett dugg såld, och nej den kommer inte i närheten av de tyska bilarna, kanske Volvo är billigare i inköp men för mig har den senaste vart en katastrof med allt strul, verkstadsbesök, lånebilar, hyrbilar mm slutade med en bil av tysk härkomst som inte har haft ett enda besök på verkstaden förutom service, känns ganska bra faktiskt ;-)
Det är ju så att alla bilar kan krångla. Ibland har man tur, ibland inte. Som med C70in jag kör (C70N T5). Trots första levererade kundbilen har jag inte haft något problem alls med den! Samtidigt sitter jag o läser ett nummer av Automobil där en kille har haft 100-tals problem med sin BMW X5 OCH sin BMW 745i....som sagt, alla bilar kan krångla....
Sitta och sktyta om vad du kör och att du fick den första kundsålda bilen,
Wow det lyser nolla om dig.
av TomZaj
Förstår inte att ni orkar bråka om vilken bil som är bäst, Tänk om alla körde Volvo hur kul är det. Alla har väl sin egen uppfattning om bilar. Tur är väl det.
av LeoniAquila
Jensen, skryta? Vad har "skrytet" för betydelse när du ändå inte har en aning om vem signaturen XC90_Executive är? Låter som att du är avundsjuk på "nollan" som har både en C70 och en XC90...
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jensen skrev:Sitta och sktyta om vad du kör och att du fick den första kundsålda bilen,
Wow det lyser nolla om dig.
Frågan är vem som det lyser nolla om egentligen? Verkar som att vissa har svårt för vad andra har för bilar....

I det här fallet är det väldigt relevant eftersom dom första bilarna alltid brukar ha fler problem (läs barnsjukdomar).
Användarvisningsbild
av Jensen
Jag är verkligen jätteavundsjuk (S)
av Steff 99
Jensens förvåning kanske beror på att en o samma person har Sveriges mest unika XC90 och en av de få felfria C70 som rullar på vägarna...men en del lyckas att pricka rätt...vi övriga drabbas av en mängd fel på våra standardbilar :shock:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Steff 99 skrev:Jensens förvåning kanske beror på att en o samma person har Sveriges mest unika XC90 och en av de få felfria C70 som rullar på vägarna...men en del lyckas att pricka rätt...vi övriga drabbas av en mängd fel på våra standardbilar :shock:
Men det är inte så konstigt. C70 är en bra bil, känner 3 st till som kör C70 och ingen av dom har haft problem...en MY06 och två MY07, T5/D5.
av perhall
Med undantag för sv. ams är motorpressen mycket positiv till nya V70.

T ex så vann V70 över Audi A6 i tyska auto motor & sport, vilken får anses vara världens mest ansedda motortidning. Dessutom mycket ovanligt att icke-tyska bilar vinner, senast var det nog när XC70 vann över Audi Allroad...
PH
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]