Yaniz skrev:TommyP86 skrev:Spelar inte någon roll, det är frihjulslagret som skär så är motorn igång rullar lagret. (Så länge inte kompressorn går)
Remskivan och därmed lagret rullar väl även om ac-kompressorn går. När du slår på kompressorn ansluter magnetkopplingen till remskivan som får kompressorn att snurra ... rätta mig om jag har fel.
Ja så är det mannen :mrgreen: När det gäller 08-09 så är det inte bara problemet med spännare utan också lagret på frihjulet på ac-kompressorn som skär med samma taskiga utgång om man har otur och det har ju tyvärr en del haft. Tänker på detta varje gång jag färdas i min bil men och andra sidan så är det en enormt skön motor D5 tycker jag så det är synd att tillverkarna missat detta.
En fläktrem ska inte få så svåra konsekvenser om den går av pg a ett skuret frihjul på ac-kompressor lr spännare, så är det bara, för jävla dåligt av Volvo att klanta till det så. Sen så tycker jag att de borde ta in alla bilar som det berör oavsett ålder för att åtgärda, förhindra detta så vi ägare ska slippa sitta som nervknippen bakom ratten för rädslan att det kanske lr kommer att förr lr senare drabba han/hon. Det tycker jag iallafall (har tagit lite rötjut ikväll och lite go mat, är lite lullig) men menar vad jag skrev/sade

-) :mrgreen: