Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gjorde, gick ifrån bilen och skulle käka på en restaurang. Kom på att vi kanske inte låste. Tog upp appen och där stod olåst 16 min sedan. Försökte uppdatera och låsa för säkerhets skull. Kom upp att den inte får kontakt med min Volvo? Blev att knalla tillbaks till bilen och naturligtvis var den olåst.

Typiskt, den gången man verkligen behövde funktionen fungerar den inte! Börjar tycka det blir dags att vi alla massreklamerar och tvingar dom att få ordning på skiten.
Pratade med VOC-supporten imorse som loggade in med mitt konto hos dem, då tog det inte lång tid alls så hade dom allt kopplat där och såg var bilen stod, hur mkt bensin osv.
Så nu fungerar allt helt magiskt. :)

Nu ska jag bara fixa ett volvo-id till frun och koppla till VOCen oxå, så är man i hamn :)
Elmeholt skrev:
Robbi skrev:Jag och frugan har gjort det lätt för oss och kör på samma id. Då ser vi hela bilens förbrukning osv.
Gör man inte de om man har separata?
Jag antar att färdloggen hamnar på olika ID? Fast är inte säker.
Robbi skrev:
Elmeholt skrev:
Robbi skrev:Jag och frugan har gjort det lätt för oss och kör på samma id. Då ser vi hela bilens förbrukning osv.
Gör man inte de om man har separata?
Jag antar att färdloggen hamnar på olika ID? Fast är inte säker.
Färdloggen sparas ju i bilen, helt oberoende av vilket ID man använder. Bilen vet ju inte vilket ID som startar bilen liksom. :)
Tycker dessutom det är smutt att använda olika IDn, i framtiden kanske man på volvo implementerar stöd att se vilket ID som satt värmartimer och dylikt, då är iaf min setup framtidssäker. :-)-)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14
Instabil styrning (XC70 -16)

Jag upplevde ett "slingrande" beteende v[…]

Angående 0W-20 olja mot 0W/5W-30/40 olja. […]

När jag hämtade ut min bil 2022 sa s&aum[…]

Det är den bakre du ska mäta på. D[…]