Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

[quote="oldtimersmc"]Ur en annan tråd i ämnet...

Re: Felkoder v70 MY10 2,4d polestar
Inläggav Cox sön 24 jan 2016, 07:59

oldtimersmc skrev:
Ett annat skumt fenomen som kan peka på en annan bov är att kylfläkten gick för fullt trots att motorn var kall, så det skulle ju kunna vara en tempgivare som är skurken. Men tvivlar på att kytfläkten ensam/i kombination med 20 minus skulle klara av att kyla der motorn om termostaten fungerar.

Tjena !

Går fläkten som en besatt även när du stängt av motorn? I sådana fall kontrollera kabelhärvan under slangen som går till luftfilterlådan

Ja fläktarna går ju som bara den, direkt vid start och även en bra tid efter jag stängt av,

Tog bort all kabel isolering men kunde inte se något som är skadat :/ kanske får kolla igen,
Snart slut på idéer känner jag...
oldtimersmc skrev:
Lrsn93 skrev:
oldtimersmc skrev:Skall leta efter COX:s inlägg (han är från Härnösand = kunnig och seriös).
Skrev ett långt inlägg som landade i den digitala kyrkogården...
Studera slangarna ser det ut att vara en naturlig dragning så är det det ser det udda ut ex snedrag korsläggning så är det fel
Testa att byta plats på dem och ser det mer naturligt ut så är det så det skall vara.
Såhär ser det ut
Bild

GUL ska på kylaren
SVART ska på termostathuset
Jag hade isär båda som är markerat med blå
Dom andra 2 slangarna går in i torped väggen,

Kanske därför det inte får plats mer kylvätska?
Hmm, vad tror du?

Men ska göra som du sa och kolla ifall det ser ut som en original dragning :)
Men måste bort med batteriboxen och filterlådan igen... ;-//
Du hade isär kopplingen "blå", skulle ju kunna vara så att slangarna sitter rätt i ena änden men fel i andra...
Ja precis min tanke också, men hur märker jag om det blir "rätt" om jag byter?
Eller om det blir fel när jag byter:/?
Vi tar det i morgon per tele så river jag ur min my10 o kollar
Kolla din mail så har du ett PM svara på det så hörs vi i morgon em
mvh
Du bör ändå kolla "rimligheten" i dragningen så att du upplever att de sitter där de ska så att vi sen skall kunna komma överens om huruvida slang x skall sitta övers eller nederst på den "blå" kopplingen
oldtimersmc skrev:Du bör ändå kolla "rimligheten" i dragningen så att du upplever att de sitter där de ska så att vi sen skall kunna komma överens om huruvida slang x skall sitta övers eller nederst på den "blå" kopplingen

Ja precis , men du är ju vilken slang av dina som är kopplade på termostaten, i mitt fall är det den översta som är till termostaten
Undrar så på vad det kan vara om det inte är slangarna hmm... ??:-/
oldtimersmc skrev:
erbe skrev:Viken motor har du i din? ser inte alls ut som 2,4d å d5 iaf som jag trodde du har :D
Det är samma motor 2.4d och D5 =likadana motorer samma allt men olika program.

Jo det vet jag,dock såg hans termostat inte ut som de jag bytt,bytt på en 2010 2,4d å en 2011 D5 :)
Så därför jag undrade vilken motor han har?
roggan99 skrev:He he!! Nej, det var fel... Hayenes bok stämmer INTE Jag får leta vidare :o :shock: :???:
31368373.JPG
Så här ser den ut och 1350kr kostar den, de klenare anslutningarna är väl till kupe'värmaren gissar jag? Är det verkligen inte någon här på forumet som vet var termostaten på en V70 sitter? Otroligt! Som kan ge råd hur jag enklast byter? :shock: ?:-/ Hayenes bok är fel som sagt verkar det. Och visst i och för sig... det är ju bara att följa slangarna från kylaren... och börja skruva.

Såg nu han skruvat loss röret från termostathuset,därför det inte stämde :-)-)
erbe skrev:
roggan99 skrev:He he!! Nej, det var fel... Hayenes bok stämmer INTE Jag får leta vidare :o :shock: :???:
31368373.JPG
Så här ser den ut och 1350kr kostar den, de klenare anslutningarna är väl till kupe'värmaren gissar jag? Är det verkligen inte någon här på forumet som vet var termostaten på en V70 sitter? Otroligt! Som kan ge råd hur jag enklast byter? :shock: ?:-/ Hayenes bok är fel som sagt verkar det. Och visst i och för sig... det är ju bara att följa slangarna från kylaren... och börja skruva.

Vet du vilken ordning slangarna ska sitta i?
erbe skrev:
31368373.JPG

:D
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 17

Elbilsbolaget Tesla avslutar produktionen av mode[…]

Jag har hört om en del problem med dom fö[…]

Återkommande värmeproblem

Blockerat kupévärmar element före[…]