Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag och resten av familjen är mycket nöjd med Volvos solgardiner som (sommar-)komplement till den annars relativt ljusa originaltoningen! Håller med om att det var onödigt snålt med fästen medskickade. Vad kostar de? 1 öre/styck in för den nya enklare varianten? Har dock elbaklucka så inga problem vid stängning där ivf.
Det dumma är att dom inte verkar sälja dom där små fästena ??:-/
Sådär nu var dem monterade... Var väldigt smidigt att sätta dit dessa...
Helt klart godkända det ända jag kan anmärka på är att jag tyckte clipsen till dörrarna satt fast väldigt dåligt.
Vågar man verkligen åka med rutan nere med dessa ? Känns som att dem kommer flyga bort om man kör ner rutan.

Tyckte passformen var bra på alla rutor förutom dörrarna.
Och jag tycker man ser väldigt bra ut, hade gärna haft lite mörkare till, så det såg mer tonat ut utifrån.
För är inte så mörkt som det ser ut på bilderna.

Så om man ska sammanfatta så tycker jag dem är helt ok och prisvärda om man jämför med tex toning.
Är det ingen annan som har problem med passformen för kombidelens vänstra solskydd?

Mitt tar i rutantennens anslutning. Ligger på ganska hårt. Dels är man orolig att antennen ska börja glappa. Dels när bilen stod i solskenet så såg toningen i den rutan lite slapp och skrynklig ut.
GustavE skrev:Är det ingen annan som har problem med passformen för kombidelens vänstra solskydd?

Mitt tar i rutantennens anslutning. Ligger på ganska hårt. Dels är man orolig att antennen ska börja glappa. Dels när bilen stod i solskenet så såg toningen i den rutan lite slapp och skrynklig ut.
Inga problem hos mig. Är det rutan eller solgardinen som skiljer mest om du jämför höger/vänster?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 16
tolkning av symptom vid start.

V70N -06 Vrider nyckel, bil startar normalt. Varv[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Lounge-paketet som innehåller ventilerad nap[…]

Sista hoppet att forumrävarna här kan hj[…]