Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fascinerande att folk sätter nyckeln åt fel håll. För tankarna till barn som sitter och bankar in en trekant i ett runt hål.
Måste vara en ofattbar brist på känsla för teknik och mekanik.
Användarvisningsbild
av börne
TommyP86 skrev:Fascinerande att folk sätter nyckeln åt fel håll. För tankarna till barn som sitter och bankar in en trekant i ett runt hål.
Måste vara en ofattbar brist på känsla för teknik och mekanik.
Tycker också det är obegripligt... Men det finnas klantarslen som lyckas med allt :wink:
Jag har en V70 2.5T, 2009.
Min farsa lyckades också pressa in nyckeln åt fel håll.
Dessutom fick han igång bilen!!! Dålig konstruktion av Volvo där.
När vi till slut lyckades få ut nyckeln var motorn som ska putta ut nyckeln lite trött.
Den höll i två år till men nu i veckan gav den upp och nyckeln satt fast.
Sen ville bilen inte starta.
Det gick att få igång den igen genom att koppla loss batteriet och sedan på det igen...
Eftersom detta inte är särskilt praktiskt så fick Bilia byta hela tändningslåset.
4800 kronor kostade det lilla äventyret!
Nyckelringen utåt såklart. Spelar det någon roll om knapparna är upp eller nedåt?
Trycker man på nyckeln så kommer den ut?
Sambons syrra köper en V70 T4 R-Design -11 idag utan keyless.
Sirfred skrev:4800 kronor kostade det lilla äventyret!
Vad kostade tändningslåset?

De ska väl inte kodas in?

Man kan ju byta på under 30 min själv annars om man vill spara lite flis annars

[youtube]vTIqmZ163nw[/youtube]

En förebyggande lösning :mrgreen:
Bilagor
222910572_1d501ac4-658a-4898-9f00-0b79e164574e.jpg
222910572_1d501ac4-658a-4898-9f00-0b79e164574e.jpg (6.45 KiB) Visad 2611 gånger
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
av AndS
Sirfred skrev:Jag har en V70 2.5T, 2009.
Min farsa lyckades också pressa in nyckeln åt fel håll.
Dessutom fick han igång bilen!!! Dålig konstruktion av Volvo där.
När vi till slut lyckades få ut nyckeln var motorn som ska putta ut nyckeln lite trött.
....
Har inte någon betydelse att bilen går att starta med nyckel felvänd, det är ju koden i den som styr funktionen. Annars skulle man döma ut keyless som "dålig konstruktion". :wink:
Kan till och med vara en fördel om man lyckas pressa in nyckeln att bilen går att starta och man kan ta sig till verkstad för att få hjälp om det skulle behövas.
Numera finns inte motoriseringen kvar. I min bil får man själv dra ut nyckeln, om man nu stoppat in den av någon anledning. Jag har ju keyless, så det här med att nyckeln stoppas in fel är ett icke-problem.
Lånar tråden, min nyckelhållare har börjat tröttna, behöver två tryck för att komma ut. Misstänker att ett byte väntar inom kort.

Någon som utfört denna operation och vet om man behöver ladda mjukvara i den nya enheten. Oavsett om man köper nytt eller begagnat.
Tack på förhand
Användarvisningsbild
av SvenB
apersson850 skrev:Numera finns inte motoriseringen kvar. I min bil får man själv dra ut nyckeln, om man nu stoppat in den av någon anledning. J
Jag har min första Volvo med denna typ av "nyckel". Jag har lika svårt nu, som när tråden startade att förstå hur man kan sätta in nyckelkortet åt fel håll. :wink:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-1917)[…]

Elproblem i baklucka

Jag gjorde den här fixen på min i f&oum[…]

Menar du den som man sätter i delen som sitte[…]

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]