Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nimrod23
Min beställning tog ca 12 veckor så det verkar variera beroende på vilken återförsäljare och vilken modell man väljer. Utrustningsnivå kan också påverka.
av D4N1EL
Krollspell skrev:För kännedom fick jag hämta min bil igår. Ingen Blis men rattvärmen var med :-)

Nu blir det att upptäcka en ny bilvärld, diesel och kombi, första intrycket är gott, framför allt ljudnivån var imponerande låg, blir intressant denna för mig nya bekantskap.
Är också i köpartagen av XC70 D4 AWD Summum. Låter toppen att ljudnivån imponerar, vilken utrustning har du valt? Laminerade rutor på tala om ljudnivå?
Användarvisningsbild
av Krollspell
D4N1EL skrev:
Krollspell skrev:För kännedom fick jag hämta min bil igår. Ingen Blis men rattvärmen var med :-)

Nu blir det att upptäcka en ny bilvärld, diesel och kombi, första intrycket är gott, framför allt ljudnivån var imponerande låg, blir intressant denna för mig nya bekantskap.
Är också i köpartagen av XC70 D4 AWD Summum. Låter toppen att ljudnivån imponerar, vilken utrustning har du valt? Laminerade rutor på tala om ljudnivå?
Ja den låga ljudnivån på landsväg imponerar verkligen, och jag vill påstå att jag verkligen är kritisk när det gäller just det. Laminerat hjälper till så det ska du inte missa. Sen är det absolut inget fel på standarddämparna, ligger hur fint som helst på vägen i höga farter, vilket är bra då sportchassit höjer ljudnivån ett par snäpp.

Lycka till, tror inte du blir besviken :-)

Det finns inte så värst mycket extra utrustning nu att välja på, men det blev detta till sist om jag inte missat något:

Alu.hjul, Leda 235/50 R18 000981
BAGAGE/LASTRUMSMATTA VÄNDBAR
BATTERILADDARE INKL FRONTUTTAG
Barnsäkerhetslås bakdörrar, elektriskt
DESIGNPAKET, EXTERIÖRT
Digitalt kombiinstrument
Elmanövrerad Passagerarstol
Eluppvärmda spolarmunstycken 000602
Fuktsensor 000727
Innerbackspegel, tillägg för Kompass
Mörkt tonade bakre,bakdörrar samt runt lastutr.
Nivåreglering, automatisk 000021
PARKERINGSASSISTANSKAMERA BAK
Progressiv hastighetsberoende servo
Parkeringshjälp fram och bak 000691
SPORTPEDALER
STÄNKSKYDD FÖR BIL UTAN SKÄRMBREDDARE
Sensus Connect Premium Sound, 7" 000934
Sensus Navigation
Sidodörrar o.bakre lastutr.med lam.glas
Subwoofer, 2X130 W
Taklucka i glas, Elmanövrerad
Takspoiler
Volvo on Call
Växlingspaddlar 000873
Rattvärme (ingick i paket)
Användarvisningsbild
av Slasse
Jag valde bort laminerat glas på rekommendation av min granne som är brandman. Dom flesta kollegor han har gillar inte dom. Vill man in snabbt i bilen så måste dom hämta en brandyxa och det brukar ta lite extra tid. Ambulans och Polis brukar inte ha någon möjlighet alls att komma in på ett enkelt sätt om de är först på plats.
Användarvisningsbild
av Slasse
Niclas skrev:Från och med idag till den 16 november från man med VOC utan extra kostnad :)
Inte enligt konfiguratorn? Vart läser du det? :)
av Alexas
Slasse skrev:Jag valde bort laminerat glas på rekommendation av min granne som är brandman. Dom flesta kollegor han har gillar inte dom. Vill man in snabbt i bilen så måste dom hämta en brandyxa och det brukar ta lite extra tid. Ambulans och Polis brukar inte ha någon möjlighet alls att komma in på ett enkelt sätt om de är först på plats.
Den tanken har slagit mig också. Tänkvärt!
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 116

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]

Välkommen ut i trafiken

Om jag komer ihåg rätt så är[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]