Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Krollspell
För kännedom fick jag hämta min bil igår. Ingen Blis men rattvärmen var med :-)

Nu blir det att upptäcka en ny bilvärld, diesel och kombi, första intrycket är gott, framför allt ljudnivån var imponerande låg, blir intressant denna för mig nya bekantskap.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Grattis till din bil. :) Ska bli spännande att höra dina intryck, du har ju haft en imponerande bilpark genom åren. :oops: När jag gick från V70 T5 till XC70 D5 fick jag huvudverk av den bullriga motorn men man vande sig med tiden. Efter att tag kommer du nog sakna extra hästkrafterna och bensinmotor. :wink:
av Nimrod23
Låte smolk i bägaren. Hämtar ut bilen i morgon men vinterdäcken är tyvärr restade. Volvo har tydligen problem med leveransen när det gäller vinterfälgar till xc70. Är väl inget problem iof, jag får ju däcken, dock lite senare, men det är alltid skönt när allt är komplett så att säga. Någon mer som har fått vänta på sina vinterdäck?
Användarvisningsbild
av palmqvist
Har fortfarande inte fått mina som jag beställde i början på september :) Nokian har tydligen leverans problem oxå.

Ringer o frågar min säljare 1 gång / dag o undrar hur det går, undrar när han tänker be mig fara åt he***ete :)
av Nimrod23
Beror lite på var i landet man bor när det gäller i hur stort behov av vinterdäck man är just nu. Bor i stockholmstrakten så än så länge är det ingen panik. Lite jobbigare om jag skulle bott uppe i Kiruna. :shock:
av niklasosth
Tänkte bara att någon annan här kanske är intresserad av hur lång tid det verkar ta från beställning av XC70 D4 AWD till leverans.
Beställde: 2015-08-14 (v33)
Ändrade färg: 2015-08-21 (v 34)
Lång väntan...
Klar i fabrik med regnummer: idag 2015-10-22 (v 43)
Bokad hämtning på Upplands Motor: 2015-11-05 (v 45)

Ännu ingen ny text på MinVolvo och inte heller något VIn- eller Regnumer på bilfakta sidan. Varför har de sådan information om de ändå inte kan hålla den ajour per automatik med produktionssystemen?

Så ca 12 veckor, säljaren flummade om 8-10 men det var väl bara snack.

Ska bli kul att se vad som hänt sen min senaste Volvo som var en 740 GLT -88 :)
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 116

Tmap sensorn är bytt och egr är bort pro[…]

Välkommen ut i trafiken

Om jag komer ihåg rätt så är[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]