Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Krollspell
gavletommy skrev:http://www2.svpf.se/volvo/
Leveransinformation
Leveransstatus min bil
OK! Det gäller bara Volvo tjänstebilar?
av Nimrod23
I "Min volvo" har jag fått ett vin-nummer, fick det förra veckan. Väntar fortfarande på ett samtal från min försäljare. Beräknad leverans v. 43, men man vet ju aldrig om de kan hålla det. Allt känns rätt så osäkert just nu. Bara att hoppas att jag kan hämta ut bilen den här veckan :roll:
Användarvisningsbild
av Krollspell
Nimrod23 skrev:I "Min volvo" har jag fått ett vin-nummer, fick det förra veckan. Väntar fortfarande på ett samtal från min försäljare. Beräknad leverans v. 43, men man vet ju aldrig om de kan hålla det. Allt känns rätt så osäkert just nu. Bara att hoppas att jag kan hämta ut bilen den här veckan :roll:
Vin numret fick jag för flera veckor sedan, men inget reg-nummer inlagt i "Min Volvo" leverans är avtalad denna veckan. Jag var bara nyfiken om det gick att spåra bilen, lite som tidigare år.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Är lite nyfiken på din S80 T6 Inscription, vart tar den vägen? Har den mycket extrautrustning typ RSE, digital tv?
av Nimrod23
Krollspell skrev:
Nimrod23 skrev:I "Min volvo" har jag fått ett vin-nummer, fick det förra veckan. Väntar fortfarande på ett samtal från min försäljare. Beräknad leverans v. 43, men man vet ju aldrig om de kan hålla det. Allt känns rätt så osäkert just nu. Bara att hoppas att jag kan hämta ut bilen den här veckan :roll:
Vin numret fick jag för flera veckor sedan, men inget reg-nummer inlagt i "Min Volvo" leverans är avtalad denna veckan. Jag var bara nyfiken om det gick att spåra bilen, lite som tidigare år.
Åh fan, så du fick vin-numret för flera veckor sedan. Jag trodde bilen var byggd och klar för leverans när vin-numret dyker upp på "min volvo"?
Användarvisningsbild
av Krollspell
simonhalmstad skrev:Är lite nyfiken på din S80 T6 Inscription, vart tar den vägen? Har den mycket extrautrustning typ RSE, digital tv?
Utrustningen ser ut så här om jag inte missat något.

S80 T6 AWD -12
- Silver
- Soltak
- Polestar (329 hk 480 nm)
- Klädsel Inscription vent
- Driver Support XC/V70/S80, (Blis, Pedestrian Detection m.m.)
- Teknikpaket Premium sound
- Voc
- Hi-Tech Premium paket (GPS, Voc, m.m)
- Inbacksp autavbl. kompass,
- Solgardin till bakrutan,
- Läderklädd i-panelöverdel,
- Elmanöv. passagerarstol,
- Keyless drive, pers-com.,
- Läderratt 3ekrad Mörkgrå,
- El. barnsäkerhetslås,
- Aluminiumfälg Magni 18,
- Four-C Aktivt Chassi,
- Sidodörrar laminerat glas,
- DVD bak skärm i f-nacksk,
- Solgardin i bakdörrar,
- Parkeringsvärmare m tidur,
- Eluppvärmda spolarmunst.,
- Panelinlägg Sanded silver
Användarvisningsbild
av Krollspell
Nimrod23 skrev:
Krollspell skrev:
Åh fan, så du fick vin-numret för flera veckor sedan. Jag trodde bilen var byggd och klar för leverans när vin-numret dyker upp på "min volvo"?
Ja jag vet inte, men inte i mitt fall iaf.
av Alexas
Krollspell skrev:
simonhalmstad skrev:Är lite nyfiken på din S80 T6 Inscription, vart tar den vägen? Har den mycket extrautrustning typ RSE, digital tv?
Utrustningen ser ut så här om jag inte missat något.

S80 T6 AWD -12
- Silver
- Soltak
- Polestar (329 hk 480 nm)
- Klädsel Inscription vent
- Driver Support XC/V70/S80, (Blis, Pedestrian Detection m.m.)
- Teknikpaket Premium sound
- Voc
- Hi-Tech Premium paket (GPS, Voc, m.m)
- Inbacksp autavbl. kompass,
- Solgardin till bakrutan,
- Läderklädd i-panelöverdel,
- Elmanöv. passagerarstol,
- Keyless drive, pers-com.,
- Läderratt 3ekrad Mörkgrå,
- El. barnsäkerhetslås,
- Aluminiumfälg Magni 18,
- Four-C Aktivt Chassi,
- Sidodörrar laminerat glas,
- DVD bak skärm i f-nacksk,
- Solgardin i bakdörrar,
- Parkeringsvärmare m tidur,
- Eluppvärmda spolarmunst.,
- Panelinlägg Sanded silver
Något utrustad :D snyggt!
av Alexas
Ser dessutom ut som att du får en ganska unik bil! S80 är för närvarande Volvos minst sålda modell vad jag kan se. 570 bilar sålda 2014. Jämfört med V70/XC70 23.600. Man känner sig inte särskilt unik haha. Med din utrustning kanske den blir en av de finare utrustade i landet!
Användarvisningsbild
av Krollspell
Alexas skrev:Ser dessutom ut som att du får en ganska unik bil! S80 är för närvarande Volvos minst sålda modell vad jag kan se. 570 bilar sålda 2014. Jämfört med V70/XC70 23.600. Man känner sig inte särskilt unik haha. Med din utrustning kanske den blir en av de finare utrustade i landet!
Nej Sverige är kombibilarnas land. I USA säljs det S80 och S60 betydligt mera än här. Kör XC70 ett tag av ren nyfikenhet, vet att suget blir stort när nya S90/V90 kommer..
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 116

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]