Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av na96gen
skaris skrev:Denna (som det länkades till tidigare) verkar ha det mesta i utrustningsväg men vad jag kan se så saknar den adaptiv farthållare. Kanske t.o.m. hela driver support paketet med aktiva helljus osv.
Hur tänkte dom där?
Ja den har "bara" Sport paket Pro, Teknikpaket Pro HP, Klimatpaket VOC och Lastpaketet men saknar Driver Support paketet med alla plingplong saker och för mig den viktiga Premium sound stereon men även en del annat som man kunde lägga till. :-)
av Lövet
Första ägaren hade ingen lust att betala? Jag skulle inte heller köpa Driver Support om jag specade bil själv.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag ville ha adaptiv farthållare, och med Volvos något ologiska prissättning var Driver Supportpaketet, där adaptiv farthållare är en av ett halvdussin funktioner, billigare än enbart adaptiv farthållare.
Så jag har driver support, av den anledningen.
Användarvisningsbild
av apersson850
Rackarn skrev:Inte normalt slitage vill jag påstå...
Det är sådär det blir med tiden, om man gnider sig in och ut ur bilen. Jag är inte speciellt kort, och nog inte speciellt lat heller, men min förra bil såg också ut så med tiden. Fast det tog nog 30000 mil för mig att slita ner den så. Det är kanske där skillanden ligger på lat och mindre lat.
av Lövet
Fast det spelar mindre roll. Slitaget fanns när du köpte bilen och är inget fel. Det är som att köpa en bil med en lackskada och sedan komma och reklamera den efter köpet. Funkar inte heller.

Sedan finns det säkert fall där firman ändå gått med på att åtgärda men då är det i så fall upp till deras goda vilja.
av Rackarn
Lövet skrev:Fast det spelar mindre roll. Slitaget fanns när du köpte bilen och är inget fel. Det är som att köpa en bil med en lackskada och sedan komma och reklamera den efter köpet. Funkar inte heller.

Sedan finns det säkert fall där firman ändå gått med på att åtgärda men då är det i så fall upp till deras goda vilja.
Jag köper det. Måste bara försöka se till att få det åtgärdat!
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 149
Visa din semesterbil(d)

Det var intressant skogen är full av skrotade[…]

Nyckel till 850 1997

Jag har köpt en bil enligt rubrik och till de[…]

Volvo V40, 2014 eller 2016?