Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Its1more
Bara 98. Jag har iof Polestar och de rekommenderar 98. Hade det funnits 99 utan etanol hade jag tankat det. Min pappa brukade tanka 100 oktan till sin 2,5 FT Polestar när han körde i Tyskland.
av Rackarn
Tack för svaren! Vad har ni för försäkringsbolag? Jag kommer till en början ha Volvia då jag finansierat bilen med Volvolån, men när jag sålt nuvarande bil får jag se hur jag gör. Skulle gärna höra era försäkringspremier, tar gärna ett PM om det är så att ni inte vill yttra det "offentligt"
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Jösses vad billiga T6:orna är att försäkra. Trodde jag som är 26 skulle få någon fantasisumma när jag skriver regnr för att kolla men föreslaget pris är 200 kr i månaden i trafikförsäkring på de tre ex jag kollat. 8-900 i månaden helförsäkring.

Inte utan att man blir lite sugen.. :twisted:

Edit: LF som jag har nu.
Användarvisningsbild
av Its1more
781:-, Volvia, Solna, garage, full bonus, helförsäkring upp till 1000 mil.
av Lövet
Fördelen med modeller som främst ägs av gubbar är att de har en förmåga att köra rätt försiktigt ;-)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Lövet skrev:Fördelen med modeller som främst ägs av gubbar är att de har en förmåga att köra rätt försiktigt ;-)
Förvisso. Men motorstyrka + låg ålder trodde jag motverkade det i större utsträckning :)
av Lövet
Försäkringsbolagen tittar på faktiskt utfall. Det är inte säkert att en bil med hög motorstyrka är inblandad i fler olyckor.

På samma sätt är det inte så att en billig bil i kronor blir billig att försäkra. Det är annat som styr skadekostnaderna. (Främst är det personskador som är dyrt, att lösa ut en bil är billigt i jämförelse).
Användarvisningsbild
av na96gen
Rackarn skrev:Tack för svaren! Vad har ni för försäkringsbolag? Jag kommer till en början ha Volvia då jag finansierat bilen med Volvolån, men när jag sålt nuvarande bil får jag se hur jag gör. Skulle gärna höra era försäkringspremier, tar gärna ett PM om det är så att ni inte vill yttra det "offentligt"
Kolla runt, skiljer ganska mycket. Tror jag betalar runt 6000 kr per år.
av mikebike
Its1more skrev:781:-, Volvia, Solna, garage, full bonus, helförsäkring upp till 1000 mil.
Jag betalar något mer, upp till 1500 mil.
Står på gatan, men garage ger ingen lägre premie hos Volvia.
  • 1
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 149
Start stopp laddning mm

Såvitt jag vet ska båda batterierna la[…]

Mera fel på denna modell…. ” En[…]

Hej, jag var ute och körde min V60 (D4) varp&[…]

Xc60 Polestar MY2023 saknar BLIS