Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Emvees
Jag har en 2013 V60 D4 AWD Polestar 11500mil som börjat "hoppa" när jag lägger i D.
Detta uppmärksammades nu när sommaren kom och jag har dragit husvagnen. Drog den i våras då märktes ingenting. Någon som besitter på information angående detta?

Mvh
Steven :-(
av Osborn
Jag har en XC 70 AWD automat 2011. Jag fick samma problem runt 2013 och Bilia kunde inte hjälpa mig, de visste inte felet men jag fick i alla fall en mjukvaruändring som tog bort funktionen att gå till N efter 3 s vid t.ex. rött ljus. Löste inte grundproblemet men minskade hur ofta det uppstod. Förra året berättade de att de nu har en lösning. Man behöver byta 4 packningar i lådan. Lådan måste monteras isär och det skulle kosta 50 000:- Som tur var hade jag anmält felet till försäkringsbolaget för länge sedan så jag behövde bara betala självrisk. Sedan de bytte packningarna har lådan funkat perfekt.
av Osborn
Bilia Täby. Han som åtgärdade felet sa att han hade fixat samma fel på 20 olika bilar.
Användarvisningsbild
av uffeg
Gammal tråd. Men vi hade samma fel på vår c70 2013.
Oljebyte och adaption hjälpte inte.
Fick en ny repad låda från Hellsten i göteborg.
Drog iväg på semester i Europa och första stopp vid lång varmkörning så smäller lådan precis som innan.
Renoverad låda. Ny olja. Vad fan ska man göra nu då?
Ingenting hjälper ju?
av Osborn
Bilia reparerade min låda till slut och då blev det bra. De bytte visst några packningar. Jag fick det på försäkringen eftersom jag anmält felet när bilen var ganska ny. Annars skulle det kosta 50 000
Användarvisningsbild
av uffeg
Problemet i vårt fall tror jag, verkstaden nollade adaptionen bara för vi hade brådis att få den tillbaka innan vi skulle dra på semestern. Den skulle lära sig medan vi åkte sa dom. Men vi drog raka vägen ut på motorvägen och höll motorväg ända till Kroatien. Så ingen vidare adaption där. Fått adaptionsinstruktion på mail. Ska testa instruktionen imorrn innan vi åker hem.
av dannesk
uffeg skrev:Problemet i vårt fall tror jag, verkstaden nollade adaptionen bara för vi hade brådis att få den tillbaka innan vi skulle dra på semestern. Den skulle lära sig medan vi åkte sa dom. Men vi drog raka vägen ut på motorvägen och höll motorväg ända till Kroatien. Så ingen vidare adaption där. Fått adaptionsinstruktion på mail. Ska testa instruktionen imorrn innan vi åker hem.
Du har inte lust att dela adaptionsinstruktionen, jag skulle vilja adaptera min automatlåda?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

The Final Frame: Your $500,500.99 Gift https://tel[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är ju[…]

Kör bara blockvärmare istället och […]

Doktorns 945 ltt -97

Då var det dags för en service igen. Mo[…]