- tor 04 sep 2014, 12:44
Jag vet att det är Gen 5 av Haldex och jag har läst tråden här på forumet om den. Jag vet att den drar soppa. Jag har läst någonstans om paneler som lossnar. I övrigt är väl service inte något speciellt svart hål... Olja/filter 1 ggr per år + tändstift efter 12000 mil (kan det verkligen stämma???).
Bromsar, låda och Haldex är ju annars samma som i D5/D4 AWD. Jag tror t o m att XC70 MY13 har samma bromsskivor som V70 och då även samma klossar. Jag kan tänka mig att en XC70 med den motorn sliter lite mer på klossarna än min nuvarande bil.
Tack på förhand,
Fredrik
MartinS skrev:4-C är ju helrätt på en XC70 för övrigt, det är få bilar där det chassiet verkligen känns "nödvändigt", men XC70 är definitivt en av dom. Jag tror den du kikat på blir kanon.MartinS; du som har lite kunskap... Den klassiska frågan i "jag-ska-köpa-begagnat-trådar" är om det finns något särskilt att tänka på. Jag drar mig för att fråga det, men har du något ess i rockärmen som du vet kan vara extra värt att kontrollera?
Jag vet att det är Gen 5 av Haldex och jag har läst tråden här på forumet om den. Jag vet att den drar soppa. Jag har läst någonstans om paneler som lossnar. I övrigt är väl service inte något speciellt svart hål... Olja/filter 1 ggr per år + tändstift efter 12000 mil (kan det verkligen stämma???).
Bromsar, låda och Haldex är ju annars samma som i D5/D4 AWD. Jag tror t o m att XC70 MY13 har samma bromsskivor som V70 och då även samma klossar. Jag kan tänka mig att en XC70 med den motorn sliter lite mer på klossarna än min nuvarande bil.
Tack på förhand,
Fredrik
Kör: XC90 T8 R-Design MY20 Osmiumgrå. Svart nubuktak. Ventilerade komfortstolar med massage. Allt utom Booster Seat.
Har kört: XC70 T6 AWD Polestar MY13 Twilight Bronze | Blond Dynamic/Modern Wood | Paket: HGV, DS, HI-TECH PS | VOC | Hastighetsberoende servo | Elstol passagerare | Four-C
Volvo V70 D3 III Automat MY11 Oystergrå
Har kört: XC70 T6 AWD Polestar MY13 Twilight Bronze | Blond Dynamic/Modern Wood | Paket: HGV, DS, HI-TECH PS | VOC | Hastighetsberoende servo | Elstol passagerare | Four-C
Volvo V70 D3 III Automat MY11 Oystergrå

- By Lowpass