- ons 04 sep 2013, 08:17
#784522
Lite dålig ordning på skisserna här men det verkar inte finnas så många varianter eller större skillnader mellan MY08-13 eller D5244-D5204. Yttre kamremskåpa verkar bara sitta med en(!) skruv i mitten. Ser även att det finns hål, men tror inte det spelar roll. En så lång drivrem med anläggning runt större delen av vevaxelremskivans omkrets sätter sig nog lätt runt denna och slår/bränner sönder det mesta av plast/gummi i närheten.
EDIT: Kollade just på min egen D4 och ser att ac-kompressorn har helt egen liten drivrem som jag bedömer kan gå av utan att påverka något annat. Bra Volvo!
Kamrem:
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... Line=11321
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... Line=11321
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... Line=11321
Drivrem:
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... Line=11321
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... Line=11321 (2st - om utan AC?!?)
EDIT: Kollade just på min egen D4 och ser att ac-kompressorn har helt egen liten drivrem som jag bedömer kan gå av utan att påverka något annat. Bra Volvo!
Kamrem:
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... Line=11321
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... Line=11321
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... Line=11321
Drivrem:
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... Line=11321
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... Line=11321 (2st - om utan AC?!?)
Senast redigerad av 1 Dpblad, redigerad totalt 0 gånger.