Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

paso skrev:
Desmodue skrev:R-kitet. Plastdetaljer i matt fejkkrom.
Very Ullared.
Det bästa med R-design är ju det som inte syns, plastbitarna har mycket liten inverkan på körglädjen men ganske på ägarglädjen :wink:
R-design har det blivit inflation på, inte lika unikt längre som det först var och därför inte lika snyggt. Säger en som inte har R-design :wink:
jpennerb skrev:
R-design har det blivit inflation på, inte lika unikt längre som det först var och därför inte lika snyggt. Säger en som inte har R-design :wink:
Jag kan ju hålla med om att det iallafall inte längre är prisvärt med R-design.
VolvoB20 skrev:Dubbla avgasutblås......

Det kostar pengar, tar utrymme, ökar vikten och sänker bilens prestanda jämfört med ett singelrör med samma flöde som två rör.

Jag vet att dubbla rör är enormt viktigt för många. För min del kunde volvo kört vidare med ett rör och använt pengarna till att låta bli att spara på Haldex AWDn som ju blev rätt kass nu.
Jag tycker inte ens att det är snyggt, men många tycker nog det...
PH
perhall skrev:
VolvoB20 skrev:Dubbla avgasutblås......

Det kostar pengar, tar utrymme, ökar vikten och sänker bilens prestanda jämfört med ett singelrör med samma flöde som två rör.

Jag vet att dubbla rör är enormt viktigt för många. För min del kunde volvo kört vidare med ett rör och använt pengarna till att låta bli att spara på Haldex AWDn som ju blev rätt kass nu.
Jag tycker inte ens att det är snyggt, men många tycker nog det...
PH
Nä avgasrör skall inte synas, varför skall rören där skitig rök synas?
Kanske skall även samtliga dränageslangar också synas ;-)
perhall skrev:Jag tycker inte ens att det är snyggt, men många tycker nog det...
PH
... vilket man förstår av att broschyren för XC70 2012 anger "Dubbla synliga slutrör (D3 AWD/D5 AWD)" som något av allt det man kan se fram emot som beställare av bilen!
Se fram kan man då även göra emot en fullständigt onödig fördyring av kommande byten av avgasrör. Och vid varje motorstart inne på verkstan måste mekanikern ansluta två avgasutsugsslangar i stället för en. Sådana kostnader hade man hellre sett lagda på något nyttigare än på att tillgodose några andras fåfänga.
Herregud.. Riktig surgubbe nivå nu, stackars mekanikern som får koppla på 2 slangar - och den stackare som får byta avgassystemet, sen borde ju alla köra på 14" stålfälgar oxå, jaja max 15" då. Tänk på stackarn som ska släpa dina tunga hjul annars, eller den stackare som ska behöva betala dyrt för dina däck 8)

Framförallt borde alla bilar tillverkas enbart i gråmetallic - så bilen behöver tvättas så sällan som möjligt... :wink:
rosenlorden skrev:Herregud.. Riktig surgubbe nivå nu, stackars mekanikern som får koppla på 2 slangar - och den stackare som får byta avgassystemet, sen borde ju alla köra på 14" stålfälgar oxå, jaja max 15" då. Tänk på stackarn som ska släpa dina tunga hjul annars, eller den stackare som ska behöva betala dyrt för dina däck 8)

Framförallt borde alla bilar tillverkas enbart i gråmetallic - så bilen behöver tvättas så sällan som möjligt... :wink:
+1
Jag kan inte komma ifrån känslan att det är lite blöjstyling med dubbla utblås.

Det sitter ju inte en fet V8:a där framme med dubbla cylinderbankar, en på varje sida.

Det är ju en liten rak motor med ett enkelt sugrörs-avgas under hela bilen, och så två manliga utblås längst bak...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 40
Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering