Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nordan
Kan man göra så att man behåller orginal dimljusen och bara köper philips daylight och kopplar in kontrollboxen så funkar orginal dimljusen som DRL? Så kan man koppla den tredje kabeln som styr släckningen av DRL till halvljuset så tänds dimljusen automatiskt när bilen startas samt att man kan vrida till parkering om man vill att dimljus och p-ljus ska lysa samtidigt?

/Michael
Passar perfekt :) Dock finns ingen ljusautomatik utan får styras som vanliga dimljusen, samma som sitter på XC70 2014 tror jag
av ymmot
Beställde idag my14 led lampor till xc70 my13 dessa ska passa direkt. Ska senare även byta ut sargen runt dem till my14 är det tänkt. Men vet inte hur Philips dlr styrning fungerar som i denna tråd då jag undrar hur den styrs att den sätter på leden när bilen startas? enl denna tråd så är det + - och kablar ner till leden samt en till parkljus. Men hur känner den av när den ska sättas på? Via att generatorn börjar ladda batteriet? Eller har jag missat nåt?
Tänkte kolla innan jag går o köper en sån!
palmqvist skrev:Passar perfekt :) Dock finns ingen ljusautomatik utan får styras som vanliga dimljusen, samma som sitter på XC70 2014 tror jag

Låter bra! Styrde dom via dimljusknappen på min V50 också.
Blir att investera nu då, ser ju lite roligare ut.
av ymmot
Problemet om man ska styra via dimljus knappen när man laddat ner mjukvaran så man har allt släckt vid läge 0 så fungerar inte dimljusknappen utan man får gå över till parkljus med risk att man glömmer ljuset på. Och det är inte min tanke utan enbart led fram ska lysa vid start.
av ymmot
Nu monterat drl ljus likadant som s60r gjort.

Styrboxen Philips till drl ljusen styrs tydligen av spänningsfall i batteriet med andra ord känner av när spänning sjunker eller höjs i batteriet och då kopplar på drl ljusen automatiskt. Problemet jag fått är att när jag kör igång dieselvärmaren så tänds drl ljusen då spänningen sjunker i batteriet
så de lyser samtidigt som värmaren går. Testade att köra igång batteriladdning på batteriet men Philips boxen reagerade inte på den laddningen
då laddningen ökar för sakta till batteriet. Så stora strömpikar gör att boxen startar drl ljusen.

Ska försöka hitta på en spänningregulator som klipper strömmen under tex 13,6volt eller plan b dra in till en strömbrytare i kupen men då faller ju hela iden med automatiken.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej