Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

MartinS skrev: Hur kul är den 'rena' för 329 då? Du får ju mata på åtminstone 40-50 papp till innan den är någorlunda utrustad.
/Martin
Lägg till Hightec paket för 19,900 och det känns fortfarande ganska billigt, med en automat blir det ganska fulländat om man gillar diesel. Så en 09:a med 18000 mil på mätaren bör ligga närmare 150000 istället för 180000 efter den här prissänkningen på nya XC70. Förra generations D5 är förövrigt rätt törstig och tråkig samt överprissatt som begagnad.
MartinS skrev:
VolvoB20 skrev:Innan tyckte jag 200.000 kunder vara billigt för en beg XC70 -09 .....

Men nu när du kan köpa en flång ny XC70 för 329.000 my 13 med noll mil, momentum, xenon, helläder, värmre, tidur, parkvarn, regensensor, hp stereo, bluetooh, full vagnsskada, fulla garantier, nya bräsnlesnåla sekventiella dubbelturbon, citysafety osv som inte ens finns till den gamla så känns det dyrt....

http://www.bytbil.com/bilar/volvo/xc70/ ... 8cv7sMALAA

Det blir nog bra mycket dyrare i längden med den beggade...
Hur kul är den 'rena' för 329 då? Du får ju mata på åtminstone 40-50 papp till innan den är någorlunda utrustad.

/Martin
Det finns nog en hel del där ute som tycker att Momentum plus läder och 17" duger alldeles utmärkt. Typ jag. AWD, Aktiva xenonljus, HP-stereo, Bluetooth, p-hjälp, regnsensor och City Safety ingår ju i det och vill man komma undan med lågt pris men få en utmärkt bil är ju DE-erbjudandet klockrent. Sen att det är kul med teknikgodis är en annan sak, men smakar det så kostar det...

Jag hade lagt till automat och metallic och sedan känt mig mer än nöjd. Samtidigt får man väl se till vem erbjudandet främst riktar sig till. Jag som köper privat och betalar hela summan vid köpet tycker fortfarande att +300 är dyrt för en bil, men för tjänstebilsköparna är ju DE-kampanjen klockren då den kommer finnas reggad som modell hos SKV, likt BMW Bavaria m.fl.
MartinS skrev:
VolvoB20 skrev:Innan tyckte jag 200.000 kunder vara billigt för en beg XC70 -09 .....

Men nu när du kan köpa en flång ny XC70 för 329.000 my 13 med noll mil, momentum, xenon, helläder, värmre, tidur, parkvarn, regensensor, hp stereo, bluetooh, full vagnsskada, fulla garantier, nya bräsnlesnåla sekventiella dubbelturbon, citysafety osv som inte ens finns till den gamla så känns det dyrt....

http://www.bytbil.com/bilar/volvo/xc70/ ... 8cv7sMALAA

Det blir nog bra mycket dyrare i längden med den beggade...
Hur kul är den 'rena' för 329 då? Du får ju mata på åtminstone 40-50 papp till innan den är någorlunda utrustad.

/Martin
"Ren" ??? Jag tycker det har diger utrustning, Dubbelturbo, AWD, Läder, Värmare, Timer 17" Aktiva xenonljus, HP-stereo, Bluetooth, Park Distance, regnsensor och City Safety. Slirotronicautomaten kan jag vara utan så jag tycker den i princip har allt man kan önska.
En MY13 DE har rätt många grejer som en MY09 har så jag är inte säker på att den nya känns mer "naken": handsfree, bluetooth, audiostreaming, kurvfunktion på xenonljusen, city safety, färgskärm och sensus, armstöd bak m m - inget av detta finns i en MY08 el 09... (jo ett par saker kunde man köpa till men inte många gjorde det)/PH
Precis, kan man få en sprillans ny MY13 med allt detta lull lull + fulla garantier och vagnsskada i 3år för 329 så ska man nog tänka sig för innan man betalar 200 för tex en MY-08 som ju har 5 år på nacken, många mil på mätaren, inga garantier, ingen vagnsskada, gamla törstiga motorn och dyra servicar framför sig.
brallan skrev:
Daljoo skrev:Tycker du borde få den för 180. Har själv spanat på xc70 08-09 d5 awd 15-19k mil, och dom finns ju från 160 och uppåt..

Jag har däremot lite funderingar som du eller nån annan kanske kan hjälpa till med?
Ska kamremmen bytas vid 18 och vad kostar det ungefär?
Hur ofta ska partikelfiltret bytas och vad kostar det?
Något annan man bör tänka på om man köper en långmilad xc70?
Jo, jag ska ringa imorn o se vad han säger, ska försöka hitta en deal, känner att utrustningsmässigt lär jag inte hitta någon under 200k, om jag vill ha lägre mil. Vi pratade i svängarna om 16k mil men då kör man 1½ år, sen blir det kamremsbyte som du säger, vid 18k mil som ingår i "stora" servicen o de prislappar jag hört, landar på 9000kr, något som jämnar ut sig med nån tusenlapp hit o dit. Återkommer med uppdateringar.
Hur har det gått?
Daljoo skrev: Hur har det gått?
Sådär, ursäkta att jag inte svarat. har haft fullt upp.

Det gick bra, vi kanske inte landa där jag ville men vad gör det. Det blidde bilen jag spanat in, har inga bra foton men tog ett par med mobilen:

Bild

Bild

Bild
av Andis
Volvo ocean färgen är så snygg :)

Gratulerar till nybilköpet.

Blev förvånad när jag ser att det inte var större pris skillnad på en ny och en 09 med 18000 mil.

Tror du gjorde rätt som köpte en ny. Lär nog bli ungefär samma prisskillnad i slut änden om man har dom i typ 5 år.

Återigen stort gratis till mycket snygg bil :)

Med vänlig hälsning,
Andis
När jag skulle köpa fann jag skillnaden på D5-motorerna i 2008 och 2010 vara för stor för att jag skulle vilja ha den 2008 jag först hade tänkt mig, och sen var prisskillnaden mellan nästan ny och ny för liten för att jag skulle ge upp chansen att bestämma färgen på bilen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]