Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jpennerb
Grattis till en kanon bil och motor. Tyvärr känns motorn lite trött, nästan som att den är "strypt" med 50hk så ett polestar eller varför inte autotech borde göra susen. Tänkte själv spara under vintern och ringa autotech till våren 8) Vi med "nollnior" får mest hk för pengarna! :D
av dst02
Hemgårn skrev:Hej på er alla Volvo-lovers!

jag går i bytestankar. Ut med min V70 2003:a och in med en lite nyare modell. Jag har tänkt mig nånstans i krokarna 140 000kr och har hittat ett koppel Flexifuel-bilar däromkring. Nu undrar jag om det är något jag ska tänka på när jag köper en sån bil (OM!). orsaker att låta bli att köpa Flexifuel?

Alla råd är mycket välkomna.

Sen kan nån få köpa min 2003a för 40 000...

Tack på förhand!

Mitt enda och riktiga råd är : Köp inte nån V70 alls ur nya serien, de e bara skit! De finns ju oändligt med trådar om problem här så de e skäl nog å köpa nåt annat
av jpennerb
dst02 skrev:
Hemgårn skrev:Hej på er alla Volvo-lovers!

jag går i bytestankar. Ut med min V70 2003:a och in med en lite nyare modell. Jag har tänkt mig nånstans i krokarna 140 000kr och har hittat ett koppel Flexifuel-bilar däromkring. Nu undrar jag om det är något jag ska tänka på när jag köper en sån bil (OM!). orsaker att låta bli att köpa Flexifuel?

Alla råd är mycket välkomna.

Sen kan nån få köpa min 2003a för 40 000...

Tack på förhand!

Mitt enda och riktiga råd är : Köp inte nån V70 alls ur nya serien, de e bara skit! De finns ju oändligt med trådar om problem här så de e skäl nog å köpa nåt annat
Det är väl det som är grejen med forum där man kan få hjälp med sina problem? Finns forum med VW, Audi, BMW och Saab m.m. där det finns en hel del trådar som innehåller en del problem med bilarna...
av nicke37
Jag har aldrig haft några problem med etanolen , kör nästan bara på etanol. Men det finns väl exempel på problem på forumet, vet inte om de är mer frekventa än för andra motoralternativ.

Man får tanka lite oftare, men det kan man väl stå ut med.
nicke37 skrev:Jag har aldrig haft några problem med etanolen , kör nästan bara på etanol. Men det finns väl exempel på problem på forumet, vet inte om de är mer frekventa än för andra motoralternativ.

Man får tanka lite oftare, men det kan man väl stå ut med.
Speciellt roligt är det att slippa se kronor-rutan på pumpen springa iväg.
nicke37 skrev:Öh..ja. Förstår inte vad du menar riktigt, jag syftade på att pengarna rullar snabbare när jag tankar bensin.
Läste inte föregående inlägg tillräckligt bra. Trodde att du fick ångest av att tanka bensin och inte den lite miljö vänligare etanolen.
av perhall
Är på min tredje V70II, inga problem med nån förutom två mjukvaruuppgarderingar på den första
Har haft betydligt mer problem med BMW 525 e60 och dålig goodwill från fabriken
men det är eg ointressant hur det ser ut i specifika fall
V70II är inte allmänt känd som en problembil, dessutom har långmilare visat sig hålla ihop rätt bra
PH
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]