Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
kave skrev:
Steff 99 skrev: Att bara få 8% på en 5-serie är ett hån, BMW har i alla tider varit de som givit bäst rabatter, det känns som de har mycket luft i prislistan.
Bra, då ska jag sälja min bil nu så ska du få köpa in en ny 535D till mig med 100.000 i rabatt.
Är det ok om jag ger ut dina uppgifter då till en bunt personer till som ju också har handlat bilar med helt felaktiga rabattsatser och du kan håna lite? Det står vi ut med bara vi får den rabatten.
Pumpnasare:
En 2.5FT är ju som du upptäckt en populär modell. 2.0F är det ju inte.
Börjar du inte bli lite löjlig nu...du får väl göra som flertalet som köper bil ...gå in o förhandla så kanske du också lyckas om man har rätt attityd, eller gå in på handlarnas webbsidor så finner du säkert kampanjbilar där också.
av Arese
Steff; peka gärna på en handlare där man kan köpa en 520d för 270 kkr. Skickar dit min fu omgående när XC60:n ska bytas....

På gamla femman kunde man nå bra rabatter, knappast på nya ännu. Jag har köpt 4 nya BMW de senaste 6 åren och det skiljer mycket på rabattsatsen var i produktlivscykeln bilen befinner sig.

Mvh
Arese
av Lövet
För tillfället är det bara E91 som innefattas av några egentliga kampanjer. Alla andra modeller är nya och då får man vara nöjd med 8% som privatperson.

Men det kan helt klart vara läge att försöka återgå till ämnet hur svårt det är att sälja en 2.0F nu.
av Steff 99
andreas_lofgren skrev:För tillfället är det bara E91 som innefattas av några egentliga kampanjer. Alla andra modeller är nya och då får man vara nöjd med 8% som privatperson.

Men det kan helt klart vara läge att försöka återgå till ämnet hur svårt det är att sälja en 2.0F nu.
Det tog två minuter på bmw.se för att hitta nya 520d som är prissänkta med nära 50.000 utan att ens tala med någon säljare..
Men nog om detta nu ..dom som letar de finner, de som inte orkar, betalar fullt pris...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
andreas_lofgren skrev:För tillfället är det bara E91 som innefattas av några egentliga kampanjer. Alla andra modeller är nya och då får man vara nöjd med 8% som privatperson.

Ok... Var hos volvohandlare och kikade lite. Mitt i lokalen stod en sprillans ny V70 T4 180 hk för 250.000 inkl fulla garantier, fri försäkring i 3 år och sommar + vinterdäck. Bara och tuta och köra problemlöst i många år med allt som är nytt som bromsar, koppling, däck osv osv osv och garantier.

Klart det slår hårt på begpriserna.
av Lövet
Det där är helt klart trådrelaterat, ingen risk att jag tar fram rödpennan :wink:

Dock så ställer jag mig en aning fundersam till om det verkligen är något som slår direkt mot en bil i 140.000kr klassen? Det borde inte vara så många som jämför en 2.0F för 140' med en T4 för 250'. Däremot de som försöker sälja dyrare 2.5FT kan jag tänka mig drabbas. Eller?

En sån här kan jag tänka mig blir en aning tungt att bli av med: http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=11&w=1
Användarvisningsbild
av akterspegel
Vad var det för någon utrustning på den bilen?
Det känns inte som att 2,5FT och T4 motorn är jämförbara, eller? jag har inte kört T4 men är skeptisk mot små fyror..
av Lövet
De flesta verkar nöjda, framförallt med att bilen känns "lätt i steget" och reagerar snabbt på gasen. 2.5T/FT motorn tog ju ett tag på sig att reagera (men sen gick det desto fortare).

Den för 250' lär nog vara en helt basutrustad Kinetic
Användarvisningsbild
av akterspegel
andreas_lofgren skrev:De flesta verkar nöjda, framförallt med att bilen känns "lätt i steget" och reagerar snabbt på gasen. 2.5T/FT motorn tog ju ett tag på sig att reagera (men sen gick det desto fortare).

Den för 250' lär nog vara en helt basutrustad Kinetic
Ursäkta OT men vi var i fjällen i helgen med några vänner bla några som har en V70 2,0f och dom hade problem när dom skulle tasig uppför backarna till stugan, tydligen så blinkade antispinnlampan stora delar av backen fastän dom har frächa hackapelitta dubbdäck.

Jag förstod inte vad dom menade då min bil var packad samma och jag har odubbade däck som har fått usla betyg på is och snö (minns inte vad dom heter) och jag märkte inga tendenser till hjulspinn!

I efterhand så har jag tänkt på viktskillnaden pga motorn över framhjulen då det är det enda som skiljer bilarna.

Framkomligheten verkar vara betydligt bättre med 5-cylindriga bilar!

MVH
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]