Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pumpnasare
Min FT Manuell My09 låg på ca 1,1 på samma stäcka men den hade 258 hk denna har 179 hk.
av pumpnasare
Hej
-24grader imorse inga problem startade direkt, gått klockrent hela dagen.
Slagit av motorn vid mina kundbesök och startat klockrent
Dieselarna har knackat och gått hela dagen
av MattiasD
Trevlig läsning! Etanolbilarnas sk startproblem i kyla är utan tvekan överdrivet. Men nåt annat är kanske inte att vänta då det är motorjournalister som stått för den "varningen". Nästan lite synd att det inte var kallare :)
av pumpnasare
MattiasD skrev:Trevlig läsning! Etanolbilarnas sk startproblem i kyla är utan tvekan överdrivet. Men nåt annat är kanske inte att vänta då det är motorjournalister som stått för den "varningen". Nästan lite synd att det inte var kallare :)
Ja men det kommer fler tillfällen, och det var -33 på kvällen så villken medeltemp det blev vet vi inte.
Nu är det bara -21 så imorgon får jag nog smyga mig på den så han inte far ifrån mig
av MattiasD
Intressant, så motorn var troligen kallare än -24? Jag ser fram emot fler kallstartsexprement!
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja inte är det etanolbilar som haft startpoblem här samhället. Hemtjänsten snett över gatan har 4 etanolbilar och en dieselbil, gissa vem som inte kom i gång i går morse.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Var inte denna tråden en jämförelse mellan bensin och etanol?
av pumpnasare
Variosboy skrev:Var inte denna tråden en jämförelse mellan bensin och etanol?
OjDå
Användarvisningsbild
av Variosboy
Tror du feltolkade mitt inlägg en smula. Det skulle vara med glimten i ögat då det ofta blir surt i etanoltrådar när någon skriver positivt om diesel. Ville bara passa på att vända lite på det.

För övrigt tycker jag att det är jättekul att etanolbilarna verkar fungera bra i kylan!
Men det är väl ingen anledning att ta upp ett enstaka fall där en dieselbil inte startat. Eftersom ingen av oss här vet varför. Det blir ju bara löjligt.
av pumpnasare
Variosboy skrev:Tror du feltolkade mitt inlägg en smula. Det skulle vara med glimten i ögat då det ofta blir surt i etanoltrådar när någon skriver positivt om diesel. Ville bara passa på att vända lite på det.

För övrigt tycker jag att det är jättekul att etanolbilarna verkar fungera bra i kylan!
Men det är väl ingen anledning att ta upp ett enstaka fall där en dieselbil inte startat. Eftersom ingen av oss här vet varför. Det blir ju bara löjligt.
Helt rätt vi VOLVO ägare skall hålla ihop. :-)-)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]