Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
sweborn skrev:En kollega har jobbat med motorstyrning länge inom bilindustrin. Han tar inte i en chippad bil med tång, och anser inte heller att jag bör stoppa ett Polestarchip i min bil. Personligen känns Polestar rätt dock.
Det din kollega i så fall inte har koll på i detta fallet är att Polestar bara är ett försäljningsnamn för Volvos egen programvara, det löds inte in något chip, det som görs är att originalprogramvaran ersätts med "Polestar"-programvaran vilka är utvecklade tillsammans, av samma killar i samma testceller som dom icke "trimmade" Volvomotorerna..

Om han däremot har den åsikten om andra trim som inte är framtagna av biltillverkaren själv, då kan jag delvis hålla med honom!
Användarvisningsbild
av Variosboy
Känns som några här inne är lite adrenalinstinna?

Säg efter mig:
-Ooooooooohhhhmmmm! Å så tar ni 10 djupa andetag och börjar om! :wink:
av mojja
Nope men jobbigare att hålla ordning på att skrivandet. Som tidigare skrivet blir jobbigt att skriva på en pytte skärm.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Variosboy skrev:
sweborn skrev:En kollega har jobbat med motorstyrning länge inom bilindustrin. Han tar inte i en chippad bil med tång, och anser inte heller att jag bör stoppa ett Polestarchip i min bil. Personligen känns Polestar rätt dock.
Det din kollega i så fall inte har koll på i detta fallet är att Polestar bara är ett försäljningsnamn för Volvos egen programvara, det löds inte in något chip, det som görs är att originalprogramvaran ersätts med "Polestar"-programvaran vilka är utvecklade tillsammans, av samma killar i samma testceller som dom icke "trimmade" Volvomotorerna..
Precis, det är ju bara attt titta i certifieringsintygen vem som har certifierat "Polestar programvaran". Japp, det är Volvo själva och de kan/vill de ju knappast inte göra utan att ha stenkoll på hur motorn är mappad och körd i dersa eget labb..
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]