Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
XC90_Executive skrev:Sidospår - Dom bästa stolarna tycker jag sitter i S/V/XC60 R-Design. Då har du både bra sidostöd och lårstöd. Finare/tjockare skinn än standard också.

Men standardstolarna i XC70 är absolut inte dåliga! Dom passar ju biltypen, men utdragbart lårstöd är en grej som hade varit fint på alla Volvos stolar!
Förutom att sittdynan är för kort...om det är bra eller dåligt är väl upp till den som skall sitta där :|
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har Dynamic i min XC70. Stolarna i den 854 Turbo från 1994 som jag hade tidigare var bekvämare. Det gällde även passagerarstolen, så det var inte för att förarstolen var väl insutten.

En annan märklig sak är att klimatanläggningen i 850 var bättre på att hålla en jämn temperatur i bilen. Den här i XC70 reagerar jag ibland för därför att plötsligt känns det markant kallare, eller varmare, i bilen. Måhända en effekt av att på 850:ns tid fanns separata innetemperaturgivare vid höger och vänster sida, men det fick man ta bort redan när 850 blev S/V70.
Användarvisningsbild
av LordVader
Du kan vara nöjd med standardstolarna. Haft dynamic, tycker de är sämre!
Har så jäkla svårt att släppa tanken på om jag valt "fel"stolar på inrådan av försäljaren... Tanken gnager i mig på kvällen...:?

svendufva: På vilket vis tyckte du de var sämre?
av svendufva
LordVader skrev:
Du kan vara nöjd med standardstolarna. Haft dynamic, tycker de är sämre!
Har så jäkla svårt att släppa tanken på om jag valt "fel"stolar på inrådan av försäljaren... Tanken gnager i mig på kvällen...:?

svendufva: På vilket vis tyckte du de var sämre?
Du har PM
av svendufva
Nja, man måste prova båda innan köp. Köpte dynamic oprovat då inga fanns att pröva i närheten. Jag tyckte inte de passade min röv utan upplevde dem som platta och stumma. och inte upplevs sittdynan längre(min åsikt) Med facit i hand hade original passat mig bättre..
Men , alla tycker nog olika i denna fråga. Man måste prova båda innan köp är min lärdom.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]