sorsj skrev:5 rader av totalt 264 i tråden: är det inte lite märkligt?Inte märkligt. Kombi-aspekter skapar ingen kontrovers, det gör däremot motor- kvalitets- och komfortaspekter.
Moderator: Moderatorer
sorsj skrev:5 rader av totalt 264 i tråden: är det inte lite märkligt?Inte märkligt. Kombi-aspekter skapar ingen kontrovers, det gör däremot motor- kvalitets- och komfortaspekter.
sorsj skrev:5 rader av totalt 264 i tråden: är det inte lite märkligt?Inte speciellt med tanke på att tråden främst handlar om motorer, och så vida man inte ska lasta in dem i kupen så är nog kombiegenskaperna lite utanför den diskussionen. Men starta gärna en ny tråd om just det, för frågeställningen i sig är ju inte ointressant.
Vanilla skrev:En god vän bytte i våras från S80 2.5T -08(-09?) till BMW 520d Touring -11. Han körde dem parallellt under några månader och vi kunde jämföra dem ganska grundligt.Tack för dina kommentarer som uppskattas! Som jag tolkar dig skulle din vän hellre haft D5an då än 520d? Inser att det så klart är svårt att jämföra rakt av, speciellt mellan en kombi och en sedan, men jag gissar att vikt, storlek osv är rätt jämförbara.
Polarn har haft var annan Volvo, var annan BMW de senaste fem bilarna i 400-450tkr-klassen och saknar verkligen S80:n. Motorvalet till BMW:n styrdes enbart av nya arbetsgivarens bilpolicy och förtar tyvärr en stor del av glädjen med nya bilen.
improwise skrev: Tack för dina kommentarer som uppskattas! Som jag tolkar dig skulle din vän hellre haft D5an då än 520d?Nja, möjligen en 5-serie med D5:an då!
Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]