Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Camel
Camel skrev:Hej alla, är ny på forumet. Jag kommer snart att få köra en V70 II 2,5FT som förmånsbil. Leveranstid 10 veckor (det blir lååång väntan). Kör dag V70N 2,5T MY07 och är mycket nöjd med den, speciellt motorn. Går mycket fint. Det avgjorde valet av ny bil.

Några frågor -
Drar V70II 2,5FT mindre bränsle (om man kör på bensin) i verkligheten än V70N 2,5T på landsväg?
Är det lätt att få sprickor i laminerade sidorutor (vindrutor spricker ju för minsta stenskott)?
Hur är halvljuset på V70II jämfört med V70N? (båda xenon, har ej kört V70II i mörker)

Specen på den nya bilen -
Volvo V70 II 2,5FT R-Design Limited Flexifuel MY11 man. 6-vxl
Titanium grå Metallic 455
BLIS: Kamera f död vinkel
Borttag av toppfartsspärr
Fuktsensor
Hörlursuttag bak
Inbacksp autavbl. kompass
Mörkt tonade rutor 5 st
Nivåsensor till larmet
Nyckelavst. kr-kudde pass
Sub woofer bak
Eluttag 12v bak
Laminerat glas runt om
Ljudanl: High Performance
Elfällbara nackskydd bak
Elinfällbara backspeglar
Eluppvärmda spolarmunst.
El. barnsäkerhetslås

Pris 317.300 kr
Var hos handlaren idag. Lade till dragkrok så nu är bilen uppe i 324.000 kr...
Camel skrev:
Noodles skrev:Provkörde en 2.5FT idag med bensin i tanken, snittade 0.97 på den halvtimmeslånga turen jag var ute på.
Blandad körning, med lite tyngre högerfot än vad jag brukar då jag ville testa lite. :)
Låter som ok förbrukning. Var det manuell växellåda?
Nej nej, det var automat.
(glömde skriva.. :) då jag själv funderat en hel del över förbrukningen med auto)
Camel skrev:
*massa text*

Pris 317.300 kr
Var hos handlaren idag. Lade till dragkrok så nu är bilen uppe i 324.000 kr...[/quote]
Hur mycket har handlarn rabatterat det, eller är det listpris?
(bör vara lack metallic for free eller nåt va?)
Camel skrev:
Camel skrev:Hej alla, är ny på forumet. Jag kommer snart att få köra en V70 II 2,5FT som förmånsbil. Leveranstid 10 veckor (det blir lååång väntan). Kör dag V70N 2,5T MY07 och är mycket nöjd med den, speciellt motorn. Går mycket fint. Det avgjorde valet av ny bil.

Några frågor -
Drar V70II 2,5FT mindre bränsle (om man kör på bensin) i verkligheten än V70N 2,5T på landsväg?
Är det lätt att få sprickor i laminerade sidorutor (vindrutor spricker ju för minsta stenskott)?
Hur är halvljuset på V70II jämfört med V70N? (båda xenon, har ej kört V70II i mörker)

Fuktsensor
Hörlursuttag bak
Mörkt tonade rutor 5 st
Nivåsensor till larmet
Sub woofer bak
Eluttag 12v bak
Laminerat glas runt om
Elfällbara nackskydd bak
Elinfällbara backspeglar
Eluppvärmda spolarmunst.
El. barnsäkerhetslås

Pris 317.300 kr
Låter som en ordentlig rabatt utöver den fina rabatt som 2,5FT R redan har!
Användarvisningsbild
av Camel
perhall skrev:
Camel skrev:

Några frågor -

Fuktsensor
Hörlursuttag bak
Mörkt tonade rutor 5 st
Nivåsensor till larmet
Sub woofer bak
Eluttag 12v bak
Laminerat glas runt om
Elfällbara nackskydd bak
Elinfällbara backspeglar
Eluppvärmda spolarmunst.
El. barnsäkerhetslås

Pris 317.300 kr
Låter som en ordentlig rabatt utöver den fina rabatt som 2,5FT R redan har!
Drygt 6% rabatt på totalsumman (bil+extra utrustning) fick jag. Det är ungefär vad jag haft på tidigare bilar. Men bilen var "nettoprissatt" enligt handlaren så all rabatt är på extra utrustning.
Användarvisningsbild
av Camel
Noodles skrev:
Camel skrev:
Noodles skrev:Provkörde en 2.5FT idag med bensin i tanken, snittade 0.97 på den halvtimmeslånga turen jag var ute på.
Blandad körning, med lite tyngre högerfot än vad jag brukar då jag ville testa lite. :)
Låter som ok förbrukning. Var det manuell växellåda?
Nej nej, det var automat.
(glömde skriva.. :) då jag själv funderat en hel del över förbrukningen med auto)
Jag tycker det är riktigt ok för automat, det borde kunna bli något lägre för manuell.
2,5FT är ganska snål om man kör lugnt, men riktigt törstig om man kör hårt. För min del kommer en T4 att innebära en stor besparing, för den kör lugnt är skillnaden mindre... hur som helst så är 2,5FT en härlig glidare med bra vrid på lågvarv och hög utväxling.../PH
Jag är ny här, men ville bara passa på att tacka alla er på forumet som bidragit med kunskap kring mitt bilköp!
Bra och ofta mycket intressant läsning. TACK!
Jag har heller inte några bilintresserade i min omgivning, och jag ville få berätta för någon om hur glad jag är för mitt bilköp, så det blir för er...

Jag lade igår min beställning på en V70 2,5FT R-Desgin Automat.
Jag är inte mycket för extrautrustning, så bilen blev ganska sparsmakad på så vis. (om R-Desgin med sina "look-at-me" backspeglar och två kromade kyltorn i aktern, någonsin kan vara sparsmakad?)
- Titanium Grå Metallic (business, jag vet - men jag är ganska trist som person, och en röd bil skulle bara få folk att undra om jag hade slagit i huvudet)
- Mörgrått Dynamicläder (tack ni som upplyste om att man kunde slippa det giraffläckiga - jag hade velat ha ljus inredning, men det gick absolut inte!)
- High Performance Audio (hoppas nu att den är värd sin uppdatering från Performance? Jag lyssnar mest på P1, men har upplevt att en bättre stereo gör att man inte behöver höja så mycket, även med pratprogram. I dagsläget har jag en S60 med HU650 och high performance-högtalare, som jag är mycket nöjd med, och hoppas väl på ett liknande ljud)
- Mörktonade rutor, 5 st
- Nyckelavst. krockkudde
- Vinterdäck 215/60 R16, på Alufälg.

Summa summarum: 325 840 kr.
Jag är väl ingen mästerprutare, men är ganska nöjd själv, och det är väl huvudsaken. Det är ju inte mycket att pruta på med så lite extrautrustning, heller...
Bruttopris på bilen (nettoprissatt), med utrustning, är 345 000 kr och jag har fått ca 6% på totalen = nöjd.

Jag är lite orolig för hur hård och stötigt sportchassit, med sänkning och allt, samt 18"-däcken är i kombination. Jag har inte kunnat provköra allt samtidigt, utan fått låna lite olika bilar och sammanställt intrycken. Vad säger ni som har bilen redan? Kanske kan man byta bort sina 18" mot lite mer komfortabla 17", utan merkostnad, eller?

Leverans kring v17-18, så nu är det bara väntan, och försäljning av gamla S60n som gäller.

Tack än en gång!
Snacksalig skrev:Jag är ny här, men ville bara passa på att tacka alla er på forumet som bidragit med kunskap kring mitt bilköp!
Bra och ofta mycket intressant läsning. TACK!
Jag har heller inte några bilintresserade i min omgivning, och jag ville få berätta för någon om hur glad jag är för mitt bilköp, så det blir för er...

Jag lade igår min beställning på en V70 2,5FT R-Desgin Automat.
Jag är inte mycket för extrautrustning, så bilen blev ganska sparsmakad på så vis. (om R-Desgin med sina "look-at-me" backspeglar och två kromade kyltorn i aktern, någonsin kan vara sparsmakad?)
- Titanium Grå Metallic (business, jag vet - men jag är ganska trist som person, och en röd bil skulle bara få folk att undra om jag hade slagit i huvudet)
- Mörgrått Dynamicläder (tack ni som upplyste om att man kunde slippa det giraffläckiga - jag hade velat ha ljus inredning, men det gick absolut inte!)
- High Performance Audio (hoppas nu att den är värd sin uppdatering från Performance? Jag lyssnar mest på P1, men har upplevt att en bättre stereo gör att man inte behöver höja så mycket, även med pratprogram. I dagsläget har jag en S60 med HU650 och high performance-högtalare, som jag är mycket nöjd med, och hoppas väl på ett liknande ljud)
- Mörktonade rutor, 5 st
- Nyckelavst. krockkudde
- Vinterdäck 215/60 R16, på Alufälg.

Summa summarum: 325 840 kr.
Jag är väl ingen mästerprutare, men är ganska nöjd själv, och det är väl huvudsaken. Det är ju inte mycket att pruta på med så lite extrautrustning, heller...
Bruttopris på bilen (nettoprissatt), med utrustning, är 345 000 kr och jag har fått ca 6% på totalen = nöjd.

Jag är lite orolig för hur hård och stötigt sportchassit, med sänkning och allt, samt 18"-däcken är i kombination. Jag har inte kunnat provköra allt samtidigt, utan fått låna lite olika bilar och sammanställt intrycken. Vad säger ni som har bilen redan? Kanske kan man byta bort sina 18" mot lite mer komfortabla 17", utan merkostnad, eller?

Leverans kring v17-18, så nu är det bara väntan, och försäljning av gamla S60n som gäller.

Tack än en gång!
Volvo viss
Brea pris, den är ju rabatterad ca 50000 från början.
Snygg färg! Och tack från mig också ang. klädsel, ingen på Volvo visste det...
Stereon är tyvärr lite sämre än i S60:n...
Du kan få 17" från fabrik tror jag och om inte byter säkert handlarn gärna ut dina 18 mot 17 på nån lager- el hallbil.
PH
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14

Åkt lite i helgen: - gubbe i V90 som ligger[…]

Är inte det kutym, att man bara redovisar &a[…]

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak