Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
VolvoB20 skrev: Jopp, men jag har tittat närmare på flera av deras bilar och jag kvarstår vid att tycka att de bilarna är grymt sunkiga och jag skulle inte vilja åka i dem.

Vafan gör folk inne i bilarna ???? Lastar hårda saker utan att surra dem så inredningen ser ut som skit med alla skav ock hål, låter barn hoppa i stolarna med skitiga stövlar, glass och ketchup ?:-/ Röker in inredningen ordenligt.

Och utsidan, ligger man alltid på essingenleden som är grusad med bergkross 0.5 meter en lastbil utan stänkskydd.

Det är ju skillnad på slitage och slitage.....
Jag misstänker snarare att problemet är att det numera blivit så vanligt med operationell leasing (vilka väldigt ofta hamnar på KVD). Du har då inget incitament att hålla ordning på bilen eftersom eventuellt övervärde jämfört med restvärdet då tillfaller leasingbolaget.
Användarvisningsbild
av Variosboy
andreas_lofgren skrev:
VolvoB20 skrev: Jopp, men jag har tittat närmare på flera av deras bilar och jag kvarstår vid att tycka att de bilarna är grymt sunkiga och jag skulle inte vilja åka i dem.

Vafan gör folk inne i bilarna ???? Lastar hårda saker utan att surra dem så inredningen ser ut som skit med alla skav ock hål, låter barn hoppa i stolarna med skitiga stövlar, glass och ketchup ?:-/ Röker in inredningen ordenligt.

Och utsidan, ligger man alltid på essingenleden som är grusad med bergkross 0.5 meter en lastbil utan stänkskydd.

Det är ju skillnad på slitage och slitage.....
Jag misstänker snarare att problemet är att det numera blivit så vanligt med operationell leasing (vilka väldigt ofta hamnar på KVD). Du har då inget incitament att hålla ordning på bilen eftersom eventuellt övervärde jämfört med restvärdet då tillfaller leasingbolaget.
Fast det är väl i så fall bara halva sanningen, för även om man inte vinner något på att hålla bilen i skick så är det ju mycket trevligare att åka runt i bilen om den inte ser ut som fan själv in och utvändigt!?
Självklart är det lite förenklat. Även vid operationell leasing krävs också att man håller bilen i skick och vid "onormalt slitage" så får man stå för detta.
av PEETER
andreas_lofgren skrev:Vad är ditt problem? Du fattar uppenbarligen inte hur priset ska utläsas och vad det betyder. Inte heller har du förstått att det inte har någon betydelse för budgivningen.
Jag har inga problem,Men du har det ser jag som kritiserar FAKTA.som Kvd själva säger om dåligt skick på bilarna
Men du har väll bara otur när du tänker ( God jul
Om du försöker skriva på riktigt så blir det enklare att läsa.

Vad är det för FAKTA du har presenterat? Du har mest skrivit ren skit och egna tolkningar av hur du tror att budgivningen på KVD fungerar.
Jag trodde att det var upplägg av personalbilskaraktär, där man verkligen har incitament att hålla bilen i skick, som ökar mest.

Förövrigt så ger nog kvd den osminkade sanningen om hur bilar ser ut efter ett par år. Även fina bilar blir lite osexigt beskivna. Hur någon med allvarsmin kan säga att man inte har ett stenskott efter tre år fattar jag bara inte...

Brorsan köpte en kanonkärra av dem för 3 år sedan som ser snygg ut och funkar kanon!
andreas_lofgren skrev:Om du försöker skriva på riktigt så blir det enklare att läsa.

Vad är det för FAKTA du har presenterat? Du har mest skrivit ren skit och egna tolkningar av hur du tror att budgivningen på KVD fungerar.
Var jobbar du med ?? kvd eller? LÄS mitt först inlägg 5 gånger var står det en osanning? Inte din egen tokiga tolkningar, IQ
Du verkar inte läskunnig. Vilken fakta är det som du lagt fram? Menar du det att du tycker att listpriserna är för höga?
Jag instämmer med övriga - det är BARA konstiga saker med den bilen som får en att dra åt sig öronen. Tänk också på att den kan bli riktigt svår att sälja även för DIG den dagen det är dags att byta. Skulle inte ens överväga att åka och titta på den. Luktar oseriöst lång väg.
Jag har sett massor med leasingbilar, 3 åringar från bilhandlare som sett ut som "VolvoB20" beskrivning på "lik", som landat hos bilrekonditioneraren och efter behandlingen rullat ut som mycket välvårdad i "nyskick".
KVD:s bilar ser ut som normala 3 åringar som hanterats av någon som använder bilen som ett arbetsredskap,
det utseendet försvinner på de bilar som rekonditioneras och står i begagnathallen på exv Bilia.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14

Så var det dax igen.... https://www.di.se/n[…]

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]