- tor 20 jan 2011, 19:14
#490451
Men pengar är inte allt, D5 är långsammare, bullrigare och ger ett "billigare" intryck. Jag har en D5 på uppfarten men jag föredrar FT-motorn varje dag i veckan.
Mvh
Arese
Variosboy skrev:Hm, får erkännas att jag höftade prisskillnaden. Kollade i konfiguratorn nu, då kostar FT 299k och motsvarande D5 R-Design 372k. Även om andrahandsvärdet skulle vara något högre i % på D5 så måste du köra bra många mil innan en D5 blir lönsam med tanke på skatt, försäkring och den lilla skillnaden i drivmedelskostnad.Arese skrev: Du får köra ganska många mil innan du har sparat in 50k högre inköpspris på en D5 :DDet kallas högre andrahandsvärde! = inget man måste tjäna in..![]()
För övrigt skiljer det inte 50k, utan 37k, och i det priset får man för övrigt får en dieselvärmare också.. = en riktig skillnad på ca 17000:-, men okey, vi säger 22000:- så kan man utrusta D5:an med elektrisk motorvärmare, för det ingår väl i FT:n, eller!?!? (minns inte)
Men pengar är inte allt, D5 är långsammare, bullrigare och ger ett "billigare" intryck. Jag har en D5 på uppfarten men jag föredrar FT-motorn varje dag i veckan.
Mvh
Arese
Always apex everything
- Volvo V90 CC D4 AWD PRO 2019
- Volvo V90 CC D4 AWD SE 2019
- Porsche 991.2 Carrera S 2017
- Volvo V90 CC D4 AWD PRO 2019
- Volvo V90 CC D4 AWD SE 2019
- Porsche 991.2 Carrera S 2017