Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Den formuleringen hängde jag inte med på?
Jag kollade vidare, och donet finns alltid, för det används till annat också. Det är säkrat mot oavsiktlig frånkoppling genom att det skruvas ihop. Detta beroende på att det även används till airbag i stolen (SIPS). Att demontera det lite planlöst för att stoppa dit en annan stol är nog vådligt. Se till att ta bort batteriet och vänta en stund på att backup är urladdat innan du delar det.
apersson850 skrev:Den formuleringen hängde jag inte med på?
Jag kollade vidare, och donet finns alltid, för det används till annat också. Det är säkrat mot oavsiktlig frånkoppling genom att det skruvas ihop. Detta beroende på att det även används till airbag i stolen (SIPS). Att demontera det lite planlöst för att stoppa dit en annan stol är nog vådligt. Se till att ta bort batteriet och vänta en stund på att backup är urladdat innan du delar det.
Menade att det i stolens kontaktstycke borde finnas en tom plats där det i härvan finns en strömmatning avsedd för elstol i förekommande fall, om inte Volvo har olika härvor i golvet för bilar med respektive utan elstol?
Nja, planlös demontering ligger inte för mig, har meckat bilar sedan jag var 14 år och har vuxit ifrån det planlösa, dock är det inte så ofta man meckar nyare bilar (är heller inte lika kul) :)

Mike
Nu förstår jag. Det är polerna 14, 15 och 16 som ska vara bestyckade för matning av elstol utan minnesfunktion.
Menade inte att förolämpa, men tyckte det var bäst att påpeka att pyrotekniska airbagar är inblandade i anslutningen. Så du säkert var medveten om det.
No worries, tog det inte som förolämpning, är tvärtom tacksam för din hjälp. Mecka med vardagsbilarna vid behov är ett nödvändigt ont, att mecka med äldre entusiastbilar är ett renodlat nöje :D 14,15 och 16, många anslutningar enbart för ström?

Mike
apersson850 skrev:Jordning, ständig matning, matning när tändningen är till. Därför tre poler.
Ok, vad är det som kräver matning även när tändningen är av?
Ok, tack för input, då skall det förmodligen inte vara något större problem att byta, förutom problemet att hitta någon med rätt färg och utförande :)

Mike
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Sista bilden är en titt ner i cylinder #3. En[…]

Någon som hittat någon vettig lös[…]

Och det skulle då orsaka knarr vid svän[…]

1 liter på 75 mil låter ju inget vidar[…]