- mån 07 feb 2011, 14:19
Medleförbrukning däremot beräknas på sträckan sedan du nollställde senast som ju kan vara flera tusen mil och du glömt trycka på knappen.
Guru skrev:Nu måste du hålla isär saker och ting. vid beräkning av kvarvarande sträcka använd förbrukningen under de senaste 3 milen.Steff 99 skrev: Håller inte med alls om detta, jag kör mycket av den typens körning, landsväg, säg 60 mil och avslutar med 15 mil i ren stadskörning, så går snittförbrukningen på färddatorn garanterat upp och kvarvarande körsträcka ändrar sig i samma hastighet som hjulen snurrar på en spelautomat.Både ja och nej för mig. Kvarvarande körsträcka ändrar sig otroligt fort, åt båda hållen. Snittet har på 700 mils körning alltid varit 5,5±0,6 l/100km trots sommar/vinter, stad/landsväg. Måste vara jag som kör väldigt jämnt eller så är DRIVe snål i alla lägen. :D
Snittförbrukningen kan gå från exv. 6,5 till 7,5 på mindre än 10 mil. sedan vid pumpen är den verkliga förbrukningen upp emot 9,0
Att det sen inte stämmer mot pumpen är en annan sak... ?:-/
Medleförbrukning däremot beräknas på sträckan sedan du nollställde senast som ju kan vara flera tusen mil och du glömt trycka på knappen.
Guru skrev: Kvarvarande körsträcka ändrar sig otroligt fort, åt båda hållen. Måste vara jag som kör väldigt jämnt eller så är DRIVe snål i alla lägen. :DDu kör i shälva verket väldigt ojämt eftersom siffran ändras fort åt båda hållen. Din förbrukning över senaste 3 milen hoppar upp och ned, då blir det så.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.