Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
philipsguy skrev:Okej - en sak till som är nytt på MY11, oljestickan är numera "digital" (ie det finns ingen sticka att dra upp, torka av, dra upp :wink: )
Det är digital sticka på MY 10
Användarvisningsbild
av philipsguy
Steff 99 skrev:
philipsguy skrev:Okej - en sak till som är nytt på MY11, oljestickan är numera "digital" (ie det finns ingen sticka att dra upp, torka av, dra upp :wink: )
Det är digital sticka på MY 10
Du har säkert rätt, jag såg dock på sid 223 i onlinemanualen att det fanns en sticka så jag antog att det fanns en sån på my10. Förresten, hur kollar jag numera oljenivån?
Användarvisningsbild
av philipsguy
Jag har för skoj skull lagt upp några klipp från hastighetsmätaren/varvräknaren från min D3 automat om nån är intresserad.
http://www.youtube.com/user/1philipsguy
Inga klagomål på hög momentanförbrukning nu va :shock: jag snittar 0,63 på färddatorn för de första 45 milen men då har jag lekt lite granna med...
av perhall
philipsguy skrev:Jag har för skoj skull lagt upp några klipp från hastighetsmätaren/varvräknaren från min D3 automat om nån är intresserad.
Inga klagomål på hög momentanförbrukning nu va :shock: jag snittar 0,63 på färddatorn för de första 45 milen men då har jag lekt lite granna med...
Bra tänkt men jag kan tyvärr inte direkt bilda mig någon uppfattning om D3 om du inte trycker gasen i botten på plan mark. Inte heller säger momentanförbrukningen så mycket ,jag vet ju inte vad du har för last, lutning på vägen, gaspådrag.... men en 0-170 på plan mark vill jag gärna se! /PH
Användarvisningsbild
av philipsguy
perhall skrev:
philipsguy skrev:Jag har för skoj skull lagt upp några klipp från hastighetsmätaren/varvräknaren från min D3 automat om nån är intresserad.
Bra tänkt men jag kan tyvärr inte direkt bilda mig någon uppfattning om D3 om du inte trycker gasen i botten på plan mark. Inte heller säger momentanförbrukningen så mycket ,jag vet ju inte vad du har för last, lutning på vägen, gaspådrag.... men en 0-170 på plan mark vill jag gärna se! /PH
Haha självklart medvind och utförsbacke :) skämt åsido det var plan mark. Innan jag kommer på något sätt att rigga kameran på bröstet istället för att hålla den i handen så vet jag inte om jag vågar dra på mer :)
av perhall
philipsguy skrev:
perhall skrev:
Haha självklart medvind och utförsbacke :) skämt åsido det var plan mark. Innan jag kommer på något sätt att rigga kameran på bröstet istället för att hålla den i handen så vet jag inte om jag vågar dra på mer :)
OK, du får passa på nästa gång någon granne kommer och börjar snacka om D3-emblemet :D
av Twendor
Litt OT :lol:
Film av XC60 My10 (2.4D-awd 163 hk-dobbelturbo )som en sammenligning.
av perhall
Jag måste ju säga att XC60:n trots AWD och högre vikt inte bara är mycket snabbare, utan också verkar mycket roligare. En bil som växlar vid 3500 vid fullgasacc... ska jag verkligen ha en sån... får vänta och se vad BSR kommer på.... /PH
Användarvisningsbild
av Momentum
philipsguy skrev: Alright jag gjorde ett par försök och hamnade på dryga 10 sekunder
9,9 är officiella siffrorna, både manuell och automat, för en D3:a
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Helt rätt!! Att bygga den har i detta fall i[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Så här ser aggregataxeln (Volvos namn p[…]

Pilot Assist

Finns det olika Pilot Assist? Jag har kört li[…]