Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bilgalen
Momentum skrev:Jag avsåg inte att såga Subarun på något sätt - har ingen erfarenhet av dessa
My bad. Jag fick för mig att det var en tråd där vi diskuterade olika typer av awd lösningar. Men så var det ju inte riktigt heller :)
Användarvisningsbild
av kave
bilgalen skrev: Men jag har nog banne mig aldrig hört någon Subaru-ägare som haft problem med fyrhjulsdriften.
När jag fastnade i snön så drev inte bakhjulen på min Subaru Forester 2005. Likaså fungerade aldrig den påstådda Diffbromsen på bakaxeln trots påpekande vid flera verkstadsbesök.

Min XC70 II jag har nu fungerar mycket bättre, den är tom roligare i snön pga sin klart bättre drivning på bakaxeln, trots att DSTC inte går att stänga av.
av Primus
Jag har en XC70 D5 Aut. och är överraskad över hur bra AWD fungerar. Mycket bättre än vad jag förväntade mig. Men som skrivits här tidigare så får man inte glömma att bromssträckan är lika oavsett hur många hjul som driver.
av kentakall52
Hej

Har ev v70 2,5t awd -06. Har fått meddelande i displayen att "antispinn behöver servas". Bilfirman där jag köpt bilen säger att de måste kolla detta när texten står i displayen. Min fråga är. Ligger inte detta felmeddelande kvar i bilens dator tills det tas bort av operatören?

mvh

kentakall52
av Lövet
Jo det gör den. Låter som en bortförklaring av bilfirman bara.
av llesrof
kentakall52 skrev:Vilken version av haldex har jag?
Det borde vara generation 3 tror jag. Det var väl då de fick "Instant Traction" om inte Volvos faktablad ljuger.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid