- lör 06 mar 2010, 21:09
En del märken har ju mycket sämre betyg än Volvo på eftermarknad. Undrar hur det är där. Min kollega fick betala en ny servopump på en 14 månader gammal Seat med 1300 mil för några år sedan... "garantin är 1 år, punkt"... suck.
PH
Steff 99 skrev:Senaste (och kanske sista) gången jag var på Bilia så skickade de en räkning till Volvo på 2*700 för felsökning (man får ju se papperet på vad de gör) för något som tog 5-10 minuter ("det ska låta så här, inga problem seru"). Så de kan ju lugnt va lite generösa om de inte får betalt en annan gång. Sen åkte jag till Upplands Motor och de fixade både felen med både gott bemötande och arbetsglädje.perhall skrev:Det känns som om verkstäderna hos Volvo har en kostnadsjakt, jag har aldrig tidigare möts av påståendet att om de inte hittar felet "så får du stå arbetskostnaden efter som vi inte får ut det av Volvo" detta när bilen har garanti och är mindre än tre månader.bmwtomas skrev:Beskriv problemet för verkstaden, spraymunstyckena funkar ej i hög fart, detta finns som servicemeddelande från Volvo, munstyckena bytes till kulmunstycken från xc60, finns eluppvärmda, monterade dessa på min i onsdags, funkar kanonDet här förvånar mig ständigt - är det bara hos Volvo det är så här illa? - man lämnar in bilen och det finns ett servicemeddelande som verkstaden inte läser!! De borde väl vilja göra kunden nöjd och fixa garantireparationen och Volvo borde väl inte vilja betala för felsökning om de inte orkar kolla servicemeddelanden på verkstaden! Visserligen funkar mina spolare ok men jag har haft detta problem i andra sammanhang... /PH
Sådan utalande får mej att överväga om jag överhuvdtaget skall befatta mej med en Volvoåterförsäljare mera.
Som du också skriver verkar det inte som de läser servicemeddelande, jag har haft flera av de felen som diskuterats här i forumet...teknikerns kommentar har hela tiden varit , detta har jag aldrig hört tidigare.
Detta får mej att tappa förtroendet för hela deras serviceorganisation.
En del märken har ju mycket sämre betyg än Volvo på eftermarknad. Undrar hur det är där. Min kollega fick betala en ny servopump på en 14 månader gammal Seat med 1300 mil för några år sedan... "garantin är 1 år, punkt"... suck.
PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24