- lör 23 jan 2010, 15:47
Föredrar du XC70 och kan leva med att den saknar viss utrustning som många ser som självklar på en bil i denna klassen idag så välj XC70. Personligen tycker jag den ser tråkig ut med halogenljus, 16"-hjul och den tråkigare inredningen men så länge du, som är den som ska använda bilen, inte bryr dig så välj den du föredrar. Lycka till!
Steff 99 skrev:Ja, att välja XC70 för att slippa smälta in bland alla taxibilar låter ju lite udda. Ser man till nyare taxibilar skulle det inte förvåna mig om det är fler som kör XC70 än V70, åtminstone i Göteborg.joschua skrev:det är nog rätt många som väljer bil delvis beroende på hur bilen ser ut- så dom flesta är nog posörer. tycker inte det är konstigare att välja en xc70 pga av den är snygg jämfört med att välja en v70 med tex 18 tum ( som ju egentligen är fullständigt onödigt på biltypen dock väldigt snyggt). en basutrustad v70 på vinterplåtfälgar försvinner ju bland alla taxibilar - det gör inte xc70:n. har man väl väldigt specifika behov av tex 4wd och enbart tittar på max funktion tror jag inte volvo är förstahandsvalet.Gällande TAXI look, så verkar det som taxiåkarna kör XC70 i parti och minut, det har ni väl inte kunnat undgå att se... :roll:
Men alla väljer bil efter sitt sätt o se det och tycke och smak, i princip finns det väl inget som är rätt eller fel.
Men jag skulle ALDRIG köpa en snikutrustad bastad....
Föredrar du XC70 och kan leva med att den saknar viss utrustning som många ser som självklar på en bil i denna klassen idag så välj XC70. Personligen tycker jag den ser tråkig ut med halogenljus, 16"-hjul och den tråkigare inredningen men så länge du, som är den som ska använda bilen, inte bryr dig så välj den du föredrar. Lycka till!
Kör: BMW 340i xDrive Gran Turismo M-Sport -18 och BMW M140i xDrive Shadow -18