- ons 30 dec 2009, 08:02
Vit XC90 med tonade rutor är skitsnyggt!
XC60 D4 Summum Polestar -17
Moderator: Moderatorer
Steff 99 skrev:Man får ju hoppas att dessa värderingar regleras efter utbud och efterfrågan. För 2002:or och 2003:or var det inte lätt att sälja begagnade vita XC90 men en 2009 eller 2010 sport är nog attrktiv i vitt... den fyrkantiga modellen är ej metallic -5000, vit - 8000. Men man bör ju som handlare ta hänsyn till vilken färg det handlar om. Vill minnas att tidiga S60 i mayagul var -10 000 ett tag... /PHperhall skrev:Ändå så värderas en vit bil lägre i inbytespris, egendomligt då vissa bilar är riktigt snygga i vitt,UffeXC skrev:Börjar så smått närma mig beställning av ytterligare en XC90 när jag helt plötsligt börjar vela avseende kulör på bilen.Det har ju pratats länge (ca 5 år) om att vitt är på väg att bli inne. Jag tror helt enkelt att det har varit inne rätt länge på lite coola bilar och att det nog kommer att fortsätta vara så. En 335i touring, en XC90, Audi Q5 eller Jaguar XK i vitt är snyggt. Men Avensis, Golf med 16" plåtfälg och telyktor... blir liksom för mycket hyrbil.
Ursprungstanken om en svartmetallic börjar kännas väl mkt likbil, då jag skall ha tonade rutor.
För stunden ligger kulörerna röd, vit eller electric silver i vågskålen.
Känslomässigt vore det kul at sticka ut med en röd bil men i längden kanske man tröttnar.
Vitt är fräscht och denna kulör börjar ju bli inne igen. Då XC90 sport har en del krom och silverinlägg kan detta funka...
Electric silver är ju ett säkert, konservativt och sobert val. Sticker inte ut för mycket men ger ändå ett elegant intryck även om det nu skall var R-design...
Synpunkter från er vetgiriga med god smak mottages gärna;-)
XC90 i vitt är klart snyggt och dessutom rätt ovanligt (fanns en del 2002-2003 men har varit ovanligt sedan dess).
PH
Men som alltid så har oftasts bilhandeln en annan uppfattning om vad som är lättsålt.
CalleV70 skrev:hmm, bättre att köpa en bil med färgen man själv tycker om, inte vad nästa ägare eventuellt tyckerJa att köpa en bil med en viss färg bara för att få ut så mycket som möjligt när man säljer den e ju som att torka sej i arslet innan man har skitit!!!
Diesel5 skrev:Det är bara att hålla med. Tyvärr är det ju ett vanligt argument att du måste ha skinn, Avantgarde, Business Plus, xenon, 17 tum o allt möjligt för att bilen ska gå att sälja. Pratade med några tyskar som räknade upp allt man måste köpa till en BMW 525 för att den ska gå att sälja, och den utrustningen kostade mer än vad bilen med all utrustning är värd efter fem år....CalleV70 skrev:hmm, bättre att köpa en bil med färgen man själv tycker om, inte vad nästa ägare eventuellt tyckerJa att köpa en bil med en viss färg bara för att få ut så mycket som möjligt när man säljer den e ju som att torka sej i arslet innan man har skitit!!!
Köp det som DU tycker e snyggt det e ju trots allt DU som ska ha bilen dom första åren!!! Lycka till....
UffeXC skrev:Det är alltid så med mode och trender. För ett drygt år sedan ville Volvohandlaren inte byta in XC90n till vettiga priser alls, medan nu har han en kölista av kunder som vill ha XC90Tyvärr är en vit lika illa som Svart och mörkblått om man inte ser till att ha bra puts, en vit färg blir"död" om den inte sköts.![]()
När det gäller färg så har jag nu sållat bort electric silver som jag såg på vägarna igår. Den är fantastisk med lite solljus på bilen men igår när det var mulet såg den mest grå ut.
Så nu är det rött eller vitt som gäller, fast det lutar nog åt vitt. Har aldrig ägt en vit bil, medan jag varje gång köpt en röd sagt att aldrig mera rött. :lol:
Rött och svart är de kulörer där det verkligen krävs bra puts på bilarna för att det skall se bra ut.