Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bowe
Hej!

Har idag lämnat in bilen för att få löst ett problem med Radio/infodisplayen se tråden
"Död" Radio/informationsfält
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=45735
där jag samtidigt påpekade att som så många andra i forumet har problem med direktstart av värmaren med tillhörande varning " avstängd pga låg batterinivå".
Fick tillbaka bilen med ny mjukvara som enl. Volvo skulle lösa bägge problemen och har idag testat direktstarten ett antal ggr utan att den har "felat" en enda gång så jag är förhoppningsfull av att detta löst mitt/mina problem. :D
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Bowe skrev:har idag testat direktstarten ett antal ggr utan att den har "felat" en enda gång
Hur länge har du haft igång den varje gång?

Tror det finns en risk att den "surar" om du bara startar och sedan stänger av direkt.
Användarvisningsbild
av gages
Det är en elektrisk process som tänder dieselbränslet och så länge el och bränsle räcker till – samt mjukvaran är nådig – ska det fungera. Då får man hoppas att den nybeställda bilen förses med rätt program.
Användarvisningsbild
av Bowe
Bowe skrev:Hej!

Har idag lämnat in bilen för att få löst ett problem med Radio/infodisplayen se tråden
"Död" Radio/informationsfält
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=45735
där jag samtidigt påpekade att som så många andra i forumet har problem med direktstart av värmaren med tillhörande varning " avstängd pga låg batterinivå".
Fick tillbaka bilen med ny mjukvara som enl. Volvo skulle lösa bägge problemen och har idag testat direktstarten ett antal ggr utan att den har "felat" en enda gång så jag är förhoppningsfull av att detta löst mitt/mina problem. :D
Hej!

Tyvärr måste jag nog backa vad gäller min optimism, direktstarten fungerade förvisso de första gångerna men de senaste försöken har misslyckats med känt varningsmeddelande "avstängd pga låg batterinivå".
Jag skall kontakta försäljaren imorgon så får vi se vad vi kommer fram till, återkommer i ämnet! :(
av peterpop
Om jag sätter värmaren i auto-läge visas det då någon indikering under färd när den är aktiv eller ska jag bara hoppas att den kör vid behov???
Användarvisningsbild
av consensus
peterpop skrev:Om jag sätter värmaren i auto-läge visas det då någon indikering under färd när den är aktiv eller ska jag bara hoppas att den kör vid behov???
Webaston går igång när motorns överskottsvärme inte räcker till för att värma upp kupén till den temperatur du har ställt in. Detta skiljer dieselbilar från bensinare. En bensinare genererar så mycket spillvärme att det aldrig är problem att få ut kupévärme ur motorn. Dagens dieslar går däremot så effektivt att spillvärmen inte räcker till för komfortvärme vintertid.
av peterpop
Ok, men jag kan alltså inte se via nån indikering som en lampa när den väl är aktiv? En annan fråga oxå om jag har satt igång värmaren manuellt eller via tidur och startar innan tiden gått ut fortsätter displayen att indikera att värmaren är igång! Ska jag låta den köra då eller stänga av? Och om jag stänger av hoppar då den här autovärmaren igång?
av Twendor
Det kommer tilsyne en gul info lampe i instrumentpanelet når varmeren er i gang.
Användarvisningsbild
av LanFan
Den gula lampan lyser bara när värmaren är startad med timer, manuellt eller med fjärr. När bilen själv startar den så lyser den inte. Så är det på min my10 iaf.
//J
Användarvisningsbild
av consensus
Precis. Det finns ju ingen anledning till att man har en indikation när den går i normal drift, vilket den gör i stort sett jämt under den kalla säsongen.

Man kan roa sig med att stänga av den i kall väderlek och se hur kallt det blir i kupén med endast motorns driftvärme.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11
Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

Xc70 2012

Hej! Jag är ny här och jag fick dessa fe[…]