Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Inte så ovanligt i så fall. Det verkar som alla som kör gamla 940 och 740 tycker sig köra världens bästa bilar. "Sista riktiga Volvon" som det brukar heta. Inget illa om 940/740 men det går inte ens att jämför dessa med dagens bilar. Inte på en enda punkt.
av perhall
Amli skrev:Inte så ovanligt i så fall. Det verkar som alla som kör gamla 940 och 740 tycker sig köra världens bästa bilar. "Sista riktiga Volvon" som det brukar heta. Inget illa om 940/740 men det går inte ens att jämför dessa med dagens bilar. Inte på en enda punkt.
Haha, ja så lät det redan när 850:n kom, men den visade ju sig hålla rätt bra. Faktum är att även om min bil går sönder oftare än en 740 vill jag inte byta...
Användarvisningsbild
av quisten
Ni måste får stå mig rätt jag är ingen volvo hatare på någotvis snarare tvärt om.
Om jag tex: köper en bil vilken som hellst för 300 000 kronor har ev lån på den som kostar
samt värdeminskningen är ENORM då vill jag att min nya ögonsten skall vara ny och felfri för det
betalar jag massor av pengar för.
Men nej då så är det inte Lack dropp,lister trillar av,styrsystem lägger av,acc fungerar inte,Går inte att
starta bilen pga:nycklarna kodar fel,rutorna fungerar inte,rostiga hjulbultar, osv,osv,osv.
Vill man ha dessa problem med in och ut på verkstan hela tiden då man betalt multum för en ny och felfri bil.
Då kan man likaväl köpa begagnat och få billiggare inköpspris samt förhoppningsvis en åtgärdad bil av
förra ägaren.
Jag bara ventilerar vad jag tycker... :wink:
av Amli
Jag förstår vad du menar. Men du får ju ändå en ganska skev bild om hur bilen egentligen är om du bara fokuserar på det negativa som tas upp här. På sådana här forum blir det ju oftast sånt som hamnar i fokus. Jag är tidigare Audi ägare och valde mellan min XC70II och en ny A6. Jag valde XC70´n och är rånöjd. Jag hade gjort precis samma val om jag köpt bil idag.
Om nu modellen nu varit så bedrövlig hade den knappast varit Sverige mest sålda bil år efter år...
av erc
Idag kan jag ilsket konstatera att klämskyddet för vänster elhiss fortfarande är felaktigt. Då jag påpekat detta vid tre tillfällen (1000, 2000 och 3000 mil) inom åtta månader tänker jag byta approach i ärendet - nu är det slutdaltat.
av erc
quisten skrev:Ni måste får stå mig rätt jag är ingen volvo hatare på någotvis snarare tvärt om.
Om jag tex: köper en bil vilken som hellst för 300 000 kronor har ev lån på den som kostar
samt värdeminskningen är ENORM då vill jag att min nya ögonsten skall vara ny och felfri för det
betalar jag massor av pengar för.
Men nej då så är det inte Lack dropp,lister trillar av,styrsystem lägger av,acc fungerar inte,Går inte att
starta bilen pga:nycklarna kodar fel,rutorna fungerar inte,rostiga hjulbultar, osv,osv,osv.
Vill man ha dessa problem med in och ut på verkstan hela tiden då man betalt multum för en ny och felfri bil.
Då kan man likaväl köpa begagnat och få billiggare inköpspris samt förhoppningsvis en åtgärdad bil av
förra ägaren.
Jag bara ventilerar vad jag tycker... :wink:
Jag har köpt nytt vid ett antal tillfällen. En Audi, flera VW, en BMW, en Suzuki och nu en Volvo. Kan meddela att den enda felfria bilen var BMW'n. Så, småfel under garantitiden är absolut inget unikt med Volvo. Att hitta en riktigt trevlig bil som passar den ekonomiska ram man begränsas av är sällan enkelt. Jag hade gärna valt en BMW 5-serie men den kostar tyvärr 100000 mer än Volvon. BMW 3-serien är lite för liten. Volvon levererar finfin premiumkänsla för relativt lågt pris. Jag, och alla andra, vet att Toyota Avensis säkert skulle vara mer felfri - men jag skulle inte frivilligt spendera 12000 mil i en sådan. Bara lukten av Toyotaplast gör mig äcklad! :)

Som du säkert förstår är en fjorton år gammal 960 inte aktuell för den stora andel tjänstebilsförare som slår till på en ny V70. :)
av Lövet
Varför vill man åka runt i en omodern, bullrig, bränsleslukande bil, bara för att den eventuellt skulle gå sönder någon gång mindre under en treårsperiod?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Inte för att jag skulle vilja ha en, men 960:in är faktiskt en riktigt tyst bil, det figurerade en lista här på forumet (en lista som någon tidning gjort) för nåt år sedan där 940/960 hamnade före många moderna bilar i tysthet, bland annat Audi A4, vilket jag tycker är en hyfsat tyst bil.

MEN, bränsle vill de ha! Men det vill också de nya Volvobilarna ha tyvärr..
av erc
Då har min baklucka börjat knarra och gnissla. Suck.

Ni andra som drabbats av problemet - kom ert ljud också efter hand eller hade ni problemet redan vid leverans?
av lobbysleeper
erc skrev:Då har min baklucka börjat knarra och gnissla. Suck.

Ni andra som drabbats av problemet - kom ert ljud också efter hand eller hade ni problemet redan vid leverans?
Kom efter hand för min del.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!