- mån 10 nov 2008, 23:17
Jag dissar heller inte systemet. Jag tycker att det funkar bra, bara i vissa situationer såsom start i hal backe, så funkar det sämre ansåg jag.
CarMan skrev:VW Tiguan hade gen 4 i samband med att den lanserades i vintras/våras. Kommer inte ihåg riktigt när det var men jag kan tänka mig att det var i mars eller nått. Så det lär ha varit en -08. Dom var efter Saab 9-3 de första har jag förstått att ha gen 4.Amli skrev:det jag mena är väll att dom kan väll bara ha det på bilar från modellår 2009 !!! inte har dom haft det tidigare? & om dom nu inte haft det, så kan ju ingen här ha provkört det o därmed inte dissa systmet!CarMan skrev:VW Tiguan har samma Haldex gen 4 som sitter i XC60 och XC70.
jag har inte kört så mycke awd så jag kan utalamig om vardags sitrationer. men det du beskriver låter som en haldex geeration 1 eller 2, redan vid generation 3 så var start ibacke mycket bra! (ialla fall på volvo)
Jag dissar heller inte systemet. Jag tycker att det funkar bra, bara i vissa situationer såsom start i hal backe, så funkar det sämre ansåg jag.