Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
Åker man i stan och motorväg. Vad skall man med fyrhjulsdrift till?. Har kört bil sen 1980,-90 till 2000 bara bakhjulsdrift. Sedan blandat. Just nu bakhjulsdrift vinterdäck utan dubb. Jag behöver inte awd. Men skulle den bilen jag är intresserad av ha awd,så skulle jag inte rata den för det. Dom som kan köra bil i normala hastigheter,behöver inte awd. De som kör över normala hastigheter med awd,kommer förr eller senare hamna långt ut i diket
Användarvisningsbild
av apersson850
Det är vi som vill besöka evenemang där man kan få sådana här campingplatser som behöver AWD. Mitt i sommaren.

Bild
Användarvisningsbild
av snepo
apersson850 skrev:Det är vi som vill besöka evenemang där man kan få sådana här campingplatser som behöver AWD. Mitt i sommaren.

Bild
Det jag menar,av alla som har awd. Hur många av dom behöver det egentligen?
Användarvisningsbild
av MarcusJ
snepo skrev:
apersson850 skrev:Det är vi som vill besöka evenemang där man kan få sådana här campingplatser som behöver AWD. Mitt i sommaren.

Bild
Av alla som har säkerhetsbälte, hur många av dem behöver det egentligen?
Ganska tillspetsat, men ändå.
av intruder1400
MarcusJ skrev:
snepo skrev:

Bild
Tummen upp :-)
Ett citat jag hörde om suv om awd eller inte ! (Som o gå till bordell utan k*k) hehe
Suv ska ha awd
Användarvisningsbild
av snepo
MarcusJ skrev:
snepo skrev:

Bild
Det är lag på att använda bälte. Inte lag på awd
Användarvisningsbild
av MarcusJ
snepo skrev:Det är lag på att använda bälte. Inte lag på awd
Bara väntade på den...
Men hursomhelst, det var inte lagstiftning det handlade om, eller hur?
Hur ofta har du behövt bilbältet? En överväldigande majoritet av alla som åker bil har aldrig någonsin något behov av bilbältet. Men för resonemangets skull, hur ofta behöver du ABS-bromsar? Hur ofta behöver du ESP/DSTC? Hur ofta behöver du A/C, sätesvärme, eldrivna speglar och fönster, automatlåda, farthållare? Ska man hårddra det behöver man inte startmotor heller, det gick utmärkt i många år med vev. Dessutom färre saker som kan gå sönder. Mänskligheten klarade sig i tusentals år utan bilar överhuvud taget.
av andersuw
Skillnaden mellan bilbälte och AWD är att konsekvensera blir rätt olika när det visar sig att de behövs. När AWD behövs men inte finns blir det i värsta fall en liten bärgningskostnad eller utebliven ankomst till tilltänkt resmål. När bälte inte finns eller inte är på kan det bli lite värre än så. ;-)

Efter nio bilar med tvåhjulsdrift är den hittills värsta konsekvensen av obefintlig AWD som jag upplevt en punktering på ett bakhjul på min Cadillac Coupe de Ville -75 efter enträgna försök att med sommardäck komma uppför en ganska brant och mycket hal backe. ;-) Har dessbättre aldrig behövt bälte hittills vilket förstås inte innebär att jag inte har det på mig eller skulle vilja köra en bil som inte har det. ;-)

Det ovan sagda skall förstås inte förstås som ett påstående om att ingen behöver AWD utan bara som ett konstaterande av att mitt eget behov är högst måttligt. ;-)
Användarvisningsbild
av snepo
andersuw skrev:Skillnaden mellan bilbälte och AWD är att konsekvensera blir rätt olika när det visar sig att de behövs. När AWD behövs men inte finns blir det i värsta fall en liten bärgningskostnad eller utebliven ankomst till tilltänkt resmål. När bälte inte finns eller inte är på kan det bli lite värre än så. ;-)

Efter nio bilar med tvåhjulsdrift är den hittills värsta konsekvensen av obefintlig AWD som jag upplevt en punktering på ett bakhjul på min Cadillac Coupe de Ville -75 efter enträgna försök att med sommardäck komma uppför en ganska brant och mycket hal backe. ;-) Har dessbättre aldrig behövt bälte hittills vilket förstås inte innebär att jag inte har det på mig eller skulle vilja köra en bil som inte har det. ;-)

Det ovan sagda skall förstås inte förstås som ett påstående om att ingen behöver AWD utan bara som ett konstaterande av att mitt eget behov är högst måttligt. ;-)
Ungefär vad jag försöker säga. Inte så många som behöver det,men många har det. Vilket jag förstår,eftersom många bilar har det. Jag skulle inte skippa en bil jag är intresserad av,för att den har awd. Jag har heller ingenting emot awd. Förövrigt så åker vi väl i den bil gillar,inte efter vad andra tycker.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
snepo skrev:Ungefär vad jag försöker säga. Inte så många som behöver det,men många har det. Vilket jag förstår,eftersom många bilar har det. Jag skulle inte skippa en bil jag är intresserad av,för att den har awd. Jag har heller ingenting emot awd. Förövrigt så åker vi väl i den bil gillar,inte efter vad andra tycker.
Helt riktigt! Håller med, ursäkta munhuggandet.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

nej nej, den kommer nog inte passa V70 :oop[…]

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]