Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Nej det skulle inte avskräcka mig. En 2.0f är inget man hyr för att busköra med direkt. Snarare är den körd av gubbar i medelåldern som ska åka på möte.
Användarvisningsbild
av MartinS
Hyrbil till knappa 4kmil och sedan ägd av en privatperson, inga varningsklockor direkt. Som sagt, verkar bra.
av EliasS
Toppen, ska höra av mig till henne igen och se om vi kan komma och titta på bilen i helgen. Får ta med mig någon som kan lite mer än mig om bilar och hur sånt här går till så vi inte gör bort oss :)

Blockets försäkring nämnde ni, hur går det till? Stod någonting på blocket om att säljaren måste teckna den? Ska man höra sig för om det är möjligt?

Mvh Elias
av Rådlös
Min bil hade också gått som hyrbil. Det var inget större fel med det. Några små skrapmärken och något mindre märke i klädseln.
För det mesta med hyrbilar så är det ju så att någon kommer resande med tåg eller flyg. Vederbörande skall göra ett jobb på orten och behöver en bil några dagar eller en vecka. Det är ju sällan några "rallyförare" som hyr en bil för att tävla eller stila sig. Det gör dom nog hellre med sin tävlingsbil. Och man kan inte gömma sig eller bluffa om man har förstört en hyrbil vid återlämningen. Det kommer att uppdagas ganska omgående och hyrfirman har ju namn och adress på den som hyrde bilen. Så jag tror inte du behöver oroa dig för att det har varit en hyrbil. Men jag upprepar, det är en FFV. Se till att du får med anslutningskabeln till motorvärmaren. Den tillhör bilen och den utrustningen som var vid leveransen.
av EliasS
Jo har förstått att man får en del saker extra med ett högre paket, men som jag berättade i början av tråden så är vi inte ute efter sånt direkt, utan en bil som tar oss A -> B. Av vad jag förstått i skillnad så duger nog kinect åt oss om det innebär att vi får en billigare bil med färre mil, även om jag så klart kan ha helt fel :)

FFV? FlexiFuel?
Kommer ju så klart efter allas tips här kolla att serviceboken är korrekt ifylld med 1 g / 1000mil.

Anslutningskabel till motorvärmare ska jag komma ihåg, även om vi i dagsläget inte har någon användning för det :)

Mvh Elias
Användarvisningsbild
av joel80
Det man ändå bör överväga är om man i sitt A-B-resande kör något på oupplyst landsväg/motorväg. Det är väldigt stor skillnad i vad man får för lysen om man går upp ett steg från kinetic.
av Novis01
joel80 skrev:...Det är väldigt stor skillnad i vad man får för lysen om man går upp ett steg från kinetic.
?:-/

Jag bytte från V70II med halogen till V70II med xenon, jag tyckte inte att jag märkte någon uppenbar skillnad. ??:-/

Däremot var det enorm skillnad när jag bytte från V70II xenon till Fuskwagen med xenon, den senare lyste knappt upp lamphuset :evil:
Senast redigerad av 1 Novis01, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
Novis01 skrev:
joel80 skrev:...Det är väldigt stor skillnad i vad man får för lysen om man går upp ett steg från kinetic.
?:-/

Jag bytte från V70II med halogen till V70II med xenon, jag tyckte inte att jag märkte någon uppenbar skillnad. ??:-/
Har kört en hel del med v70II halogen då vi hade det som avdelningsbil på gamla jobbet och tycker det är väldigt stor skillnad, skulle bestämt avråda från en bil med halogen.
Användarvisningsbild
av MartinS
Så illa är det inte. Klart det är bättre med xenon, men volvos halogen är inte dåliga på något sätt. Om inte trådskaparen flänger runt på oupplysta landsvägar i mörker alla de 1500mil/år så är det ju ingen fara.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Hur långt kommer man med en hybrid som har f[…]

Verkar gå inaktivera ventilen via "Orb[…]

Mäta MAF sensor

Bytte MAP-sensor idag men förgäves.. P0[…]

Stefans 968