- tis 07 jul 2015, 00:30
crumpets skrev:Nu förutsätter jag att du som moderator har försökt skoja till det hela lite för att lyfta stämningen även om ca 50 000:- för en defekt automatlåda på en bil som inte är mer än tre år gammal och inte har rullat mer än 5000 mil knappast är vidare roligt.Om inte så var det nog det dummaste på forumet på bra länge kommet från helt fel person.Sharkbait skrev: Kan du förklara var och hur Leafs resonerar som ett barn?http://www.dn.se/ekonomi/din-ekonomi/sa ... tgifterna/
Alla vuxna som inte följer detta är helt enkelt inte vuxna på riktigt, för då tar man inte ansvar för sig själv på riktigt. Klarar man inte av att reparera oförutsedda händelser, säg t.ex. att lådan gått sönder pga att TS klantat sig, kört in i en kant eller vad som helst. Den ekonomiska skadan hade varit densamma. Kan man inte på stående fot(mer eller mindre) betala samtliga saker som pajar i ens hem som man behöver dagligen bör man köpa billigare saker eller dyrare försäkringar. Att lämna sin ekonomi åt slumpen "x SKA inte gå sönder" är barnsligt beteende och vittnar om att man inte har pejl på orsak och verkan ännu. Förstår inte hur detta inte kan vara självklart för varje människa i körkortsålder. Det var det första jag tog hänsyn till när jag letade bil.
(Här skulle det stått något bra).Men eftersom världen redan är fylld av ljushuvuden så låter jag bli.
- By Larssa