Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Kanske jag som inte lärt mig keyless. Har aldrig haft det på en Volvo förut. Den nyckellösa öppningen funkar inte alltid när man är nära bilen heller... får se om jag orkar läsa instruktionen innan jag lämnar tillbaka bilen...

På nåt sätt gillar jag ändå idén med att tillhandhaålla en välutrustad, prisvärd, välbyggd och robust bil helt utan sportiga egenskaper i en tid då de flesta tjänstebilsförare kör omkring med svag 4-cyl diesel, stora fälgar, sportchassi, sportstolar och dåligt helljus på sina tyska snikpremiumbilar...
PH
Novis01 skrev:
FBKEeyore skrev: Enligt en säljare som jag har pratat med är det modd + sand i det här fallet. Däcken är iaf inte godkända som vinterdäck. Saknar också märkning för detta.
M i detta fallet står väl för engelska Mud dvs. lera/gyttja??
Ja så borde det ju vara. Låter mer rimligt.
perhall skrev:XC70:n har bara nyckelfri dörröppning, Audin keyless start. Det är ju mer meningsfullt.
Vad är det som skiljer menar du? Volvos keyless-versioner tillåter ju också att bilen startas ed nyckeln i fickan, eller har Audi någon ytterligare finess?
av Nicco
perhall skrev:XC70:n har bara nyckelfri dörröppning, Audin keyless start.
Mycket märkligt att den bara har nyckelfri upplåsning, någonting lär ju vara fel i sådant fall. På min bil är det inga konstigheter att öppna, låsa och starta bilen med nyckeln i fickan.
mattish skrev:Står det inte på skyddet där man sätter i nyckeln om där är keyless..
Jo, det står. Men enklast är ju att testa rycka i ett handtag med bilen låst. Det både hörs, syns och känns om upplåsning sker. Eller bara kolla om det finns en gummilåsknapp på ytterhandtagen.
av Nicco
mattish skrev:Står det inte på skyddet där man sätter i nyckeln om där är keyless..
Gjorde det tidigare tror jag, eller kanske bara på vissa modeller? Det står inget på min, men funkar gör det!
mattish skrev:Fast om upplåsningen fungerar men inte keyless start så hjälper det väl inte rycka i ett handtag??
Tänkte mer ifall det var oklart huruvida bilen hade keyless eller inte men insåg perhall visst har keyless men som inte verkar fungera...
De har lagt till uppgiften om att bilen har keyless start där nyckeln annars stoppas in på senare modeller. Det står inte så på min, trots att den har keyless. Som fungerar även när jag startar.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 19

Om du tycker det är opraktiskt med laddning[…]

Vissa saker bryr jag mig inte så mycket om v[…]

Airbag Lampa på Volvo S60 2,4 2004

OK, eftersom bältesavkänningen fungerar[…]