Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JanneP77
Intressant... Berätta gärna hur det gick med den förhandlingen! Vi sitter liksom i samma båt du och jag... Kan ändra min order fram till 17 mars. :D
av para
para skrev:
JanneP77 skrev:
Yes, det fick jag! Det hade jag inte ens med i min beräkning. Alltså har jag inte gjort bort mig alltför mycket på att beställa en sen MY15... Som du säger, värt ett försök i alla fall! :lol:
Kan ju alltid använda argumentet att nivåreglering nu åter är standard på Classic Sport vilket jag inte har på min MY15. Lite konstigt det där, först var det standard för att försvinna under hösten -14. Nu är det standard igen...
Ja enligt bygg din bil är nivåreglering standard nu men i offerterna jag fått från 2 olika säljare har båda tagit betalt för det så isåfall är inte ordersystemet uppdaterat. Säljaren skulle kolla med Volvo nu.

Åandrasidan är priset på "sport" höjt till 15900kr mot 9900 som det kostade med 2015 kampanj
Fan, nivåreglering är INTE std, är fel i bygg din bil tyvärr
Användarvisningsbild
av JanneP77
para skrev:
para skrev:
JanneP77 skrev:
Yes, det fick jag! Det hade jag inte ens med i min beräkning. Alltså har jag inte gjort bort mig alltför mycket på att beställa en sen MY15... Som du säger, värt ett försök i alla fall! :lol:
Kan ju alltid använda argumentet att nivåreglering nu åter är standard på Classic Sport vilket jag inte har på min MY15. Lite konstigt det där, först var det standard för att försvinna under hösten -14. Nu är det standard igen...
Ja enligt bygg din bil är nivåreglering standard nu men i offerterna jag fått från 2 olika säljare har båda tagit betalt för det så isåfall är inte ordersystemet uppdaterat. Säljaren skulle kolla med Volvo nu.

Åandrasidan är priset på "sport" höjt till 15900kr mot 9900 som det kostade med 2015 kampanj
Fan, nivåreglering är INTE std, är fel i bygg din bil tyvärr
Damn! Där försvann det argumentet... :D
av para
Blev beställning nu!
XC70 D4 AWD Classic-Sport, Automat, solidsvart
teknikpkt pro, VOC, drag, solfilm, bälteskuddar, stänkskydd fram/bak och elbarnlås
9.5% men vi har ett ramavtal i botten.
leverans till midsommar
Användarvisningsbild
av JanneP77
para skrev:Blev beställning nu!
teknikpkt pro, VOC, drag, solfilm, bälteskuddar, stänkskydd fram/bak och elbarnlås
leverans till midsommar
Grattis!
Ett tips; Lägg till laminerade rutor om du har möjlighet. Stor skillnad på ljudnivå.
En Volvosäljare berättade för mig att de har laminerade rutor på alla demobilar för att de ska gå tyst... :)
Användarvisningsbild
av Anders E
En sån här får det bli, oprutat 360tkr, bör kunna få ner den till 334tkr.

Bild
Användarvisningsbild
av bem
JanneP77 skrev: Ett tips; Lägg till laminerade rutor om du har möjlighet. Stor skillnad på ljudnivå.
En Volvosäljare berättade för mig att de har laminerade rutor på alla demobilar för att de ska gå tyst... :)
Hade laminerade rutor runt om i min förra V70 och den var tyst, i min nyare V70 MY14 har jag inte det och det märks faktiskt men inte så det stör, en V70 även utan laminerade sidorutor är väldigt tyst enligt min mening.

/Bo
av Droopy
JanneP77 skrev:
para skrev:Blev beställning nu!
leverans till midsommar
Grattis!
Ett tips; Lägg till laminerade rutor om du har möjlighet. Stor skillnad på ljudnivå.
Dagens lögn då jag och flera med mig köpt demobilar utan laminerade rutor.
av berrabus
Droopy skrev:
JanneP77 skrev:Grattis!
Dagens lögn då jag och flera med mig köpt demobilar utan laminerade rutor.
Om du läser vad det står så berättade volvosäljaren att de har laminerade rutor dvs just den firman där just den volvosäljaren jobbar och antar att det inte är just där du och de andra du relaterar till köpt bil eller... ?:-/
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]