Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

tacho skrev:Okej, vad är det för typ av körning som ger den förbrukningen? Den "nya" 2.0-motorn borde ju rimligtvis vara något snålare (är det en Fordkonstruktion förresten?).

Rör mig mest i Göteborgstrakten så Kraftringen är nog inte aktuellt, tyvärr.
Bor i en nordskånsk stad. Använder den ej till jobbet. Utan tur till stormarknaden, besök hos föräldrarna några mil bort och helgutflykter. Så blandad körning helt enkelt! :D

Kraftringens tankkort funkar på följande ställen:
Eon
Eskilstuna energi
Biogas Österlen Ystad

Eon finns på 3 ställen i GBG samt 1 i Landvetter!
Okej, då skulle ju Kraftringen vara intressant även för mig. Svänger förbi Bilia imorgon och hör med dem om det här erbjudandet. Man tycker ju att en så saftig rabatt borde sälja slut på nolltid, men Volvos gasbilar verkar ju tokkalla på marknaden.

Lövet: Det låter betryggande. Skulle vara trevligt att köra en Volvofemma några år, de är nog inte kvar så länge till.
Det är en bra kampanj, helt klart. Samtidigt finns det ju många andra billiga nya bilar ute som Passat med AWD och krok för 229900 och en mängd kraftigt rabatterade Audi, BMW och Merca. Generellt ligger ju Volvo högre jämfört med de märkena nu än för tre- fem år sen...
PH
tacho skrev:Okej, då skulle ju Kraftringen vara intressant även för mig. Svänger förbi Bilia imorgon och hör med dem om det här erbjudandet. Man tycker ju att en så saftig rabatt borde sälja slut på nolltid, men Volvos gasbilar verkar ju tokkalla på marknaden.

Lövet: Det låter betryggande. Skulle vara trevligt att köra en Volvofemma några år, de är nog inte kvar så länge till.
Berätta gärna hur det går hos Bilia. Står i annonsen att det bara gäller lagerbilar. För två veckor sen hade de ett gäng men bara med automat. Papperskampanj?
tacho skrev:Men det verkar vara tunnsått med erbjudanden på gasbilar. Vill åt det där låga förmånsvärdet, utan det kör jag betydligt billigare med den diesel-Kia jag åker idag (som förvisso inte är jämförbar med "premiumbilar").
Sant! Audi har ju en A3 gas men den när ju en mindre bil och inga bra erbjudanden (än). Tunnare lär det bli för det verkar som att Volvo ska lägga ned Bi-Fuel..
PH
Ber om ursäkt för sen återkoppling! Jag var och pratade med Bilia tidigare i veckan och de hade inga V70 kvar för 269 900 kr. Däremot fanns det då 5 st V60 med automatlåda till det priset. Manuellt växlad bil frågade jag inte om.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]