Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

mattish skrev:Barnen klagar på att dom inte ser ut, så bakdörrarna är nermonterade till solen blir starkare. Fästena har gått sönder i bakrutan och gardinen trillar ner när man stänger. Skitkvalité! Får väl uppfinna något bättre sätt..
Kanske kan be om nya fästen och sätta alla åtta i bakrutan? V70II:s baklucka får man smälla igen rätt rejält för att den ska stängas helt tycker jag så fler fästen skulle ju kunna lösa det.
mattish skrev:Skyller på kameran i telefonen.. Den sista bilden var det fullständigt medvetet att sätta ett finger på halva... Orkade inte ta upp bilden i datorn och redigera..

En bild i motljus, en bild i medljus och sen bakluckan? Mer att klaga på ;) :lol: ??

Färgen är Caper Green Metallic. riktigt najs när den är ren och särskilt smutsig ser den inte ut att vara när den är det..
Börjar gilla Caper Green mer och mer, verkar inte vara helt vanlig heller. Skiftar den något i färg beroende på ljus?
Snygg bil! :-)-)
Hamnade brevid en likadan V50 idag så tog några bilder så man ser direkt skillnaden mellan solskydden och utan, min till höger så klart. Mulen dag dock men ändå :)

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Jag hade tänkt låta ngn firma montera solskyddsfilm i bilen nu i vår. Hittade då denna nystartade tråd och tyckte att det här alternativet verkade nästan lika bra, nackdelen med film är ju att det blir så himla mörkt på vintern.
Men nu börjar jag vela igen efter läst några negativa kommentarer. Suck, som expressen eller aftonbladet? :roll:
perin skrev:Jag hade tänkt låta ngn firma montera solskyddsfilm i bilen nu i vår. Hittade då denna nystartade tråd och tyckte att det här alternativet verkade nästan lika bra, nackdelen med film är ju att det blir så himla mörkt på vintern.
Men nu börjar jag vela igen efter läst några negativa kommentarer. Suck, som expressen eller aftonbladet? :roll:
Ja det kanske inte är helt lätt. För mig så var priset det sista avgörande. En tusenlapp för detta var för svårt att motstå. Precis som du skriver så är det en stor fördel att man kan ta ur de vintertid. En annan fördel märkte när jag kom hem efter att jag kört i cirka 10 mil i 100 km/h att rutan höger bak varit nere lite, syns på sista bilden. Har inte ens hört att det var så. Jag hade köpt en "ljusare" solfilm annars. Sen är det en lite klarare sikt genom solfilm med.
Ni som inspirerades av denna tråd hur tycker ni de är efter ha haft dem ett tag nu.
Om ni fick välja, utan ekonomiskt avseende, dessa solgardiner eller "proffsmonterad" solfilm?

Har en rabattcheck på 20% gällande på Volvo som går ut denna vecka som jag funderat på att använda vid köp av dessa solgardiner.
mattish skrev:Hade jag inte haft personalbil så hade jag monterat solfilm. Köpte solskydden enbart för att dom inte följer med bilen vid försäljning..

Jag har bara dom i lastutrymmet monterade eftersom ungarna klagar på att dom inte ser ut genom bakrutorna.
Tack för svar, det får bli ett 4000 kronors kalas för solfilm då.
Har filmat alla mina bilar och kommer att fortsätta göra så också, med en bra film blir det inte så mörkt inifrån och den missfärgas inte. Hade en billig film typ Biltema på första bilen och den fick en lila tint samt repades lätt plus att det var väldigt mörkt att se ut, solfilmerna jag haft på efterkommande bilar har varit en dyrare film men som i sin tur inte ändrat nyans eller repats och inte alls varit så mörka att se ut igenom.
Den allra mörkaste filmen brukar dock vara färgade och kan mao blekas med tiden, nu har jag alltid kört med näst mörkaste som inte har något färgpigment i sig och jag trivs bra med den nyansen. :)

Så jag personligen skulle välja solfilm alla dagar i veckan även om det blir dyrare. :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 16
Beställa ny V90 T6 recharge

Om jag hade beställt en V90 hade jag kryssat […]

CTEK Laddare (connect kabel)

@NiklasXC70 , Jag gjorde så här https:[…]

Vad Volvo rekommederar idag vet jag inte. Jag tror[…]