Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Krollspell
Thomas1987 skrev:Hoppas verkligen att jag får det med.
Kan man lita på det som står på minvolvo.se? För där står det att jag har rattvärme med som extra utrustning och jag har inte fått med uppvärmda spolarmunstycken som standard utan får betala för dom.

Kopierat från minvolvo.se:

Extrautrustning
Alu.hjul, Freja Black 18" 800125
DESIGNPAKET, EXTERIÖRT
Digitalt kombiinstrument
Elmanövrerad förarstol m.minne
Eluppvärmda spolarmunstycken 000602
Elvärme i ratt
Innerbackspegel, tillägg för Kompass
Keyless-Drive-Nyckellöst system m.Personal Com. 000583
MATTSATS SKÅLADE GUMMIMATTOR
Parkeringshjälp fram och bak 000691
Progressiv hastighetsberoende servo 000171
Sensus Navigation
Sidodörrar o.bakre lastutr.med lam.glas
Taklucka i glas, Elmanövrerad
Transportskydd
V70/XC70 Sport 998909
Volvo on Call
Växlingspaddlar 000873
Ja, texten som Volvo lägger in efter att beställningen är bekräftad kan man enligt uppgift lita på. Sen lägger ju din handlare in ev. extrautrustning som monteras lokalt av din återförsäljare. Jag var själv tvungen att kolla om bl a rattvärmen. Så småningom kommer även ditt Vin nr upp och till sist reg numret när bilen är klar för leverans till din säljare.

Grattis till en fin kärra!
av kultis
Skulle inte stirra mig blind på vad som står där, i min står följande, men jag beställde 25/8, och har det med på offerten men som synes inte nedan. Så det verkar bero på när man beställt, och kanske något mer?

Alu.hjul, Pan 7,5x18" m däck 235/50 VR18 000794
BAGAGERUMSMATTA FORMGJUTEN.
Barnsäkerhetslås bakdörrar,elektriskt
DESIGNPAKET, EXTERIÖRT
DRAG, DELBART
Digitalt kombiinstrument
Sensus Navigation
VINTERHJUL CONTINENTAL FRIKTION ALUMINIUMFÄLG
Volvo on Call
av Thomas1987
Konstigt att det är olika för alla, får gå in till säljaren sen så får han kolla upp det.
Hamnar man längre bak i kön om man lägger till det nu i efterhand om det inte skulle vara med?
av Niclas
Kan det inte vara så att säljaren la med rattvärmen manuellt eftersom att du hade med det och spolarmunstyckena på ditt prisförslag?
I så fall väldigt schysst av säljaren, eftersom när det var med som standard så stod det inte med som extrautrustning.
av prahna
Thomas1987 skrev:Konstigt att det är olika för alla, får gå in till säljaren sen så får han kolla upp det.
Hamnar man längre bak i kön om man lägger till det nu i efterhand om det inte skulle vara med?
Risken är att du kan tappa något annat när du ändrar i efterhand:(
Användarvisningsbild
av Krollspell
kultis skrev:Skulle inte stirra mig blind på vad som står där, i min står följande, men jag beställde 25/8, och har det med på offerten men som synes inte nedan. Så det verkar bero på när man beställt, och kanske något mer?

Alu.hjul, Pan 7,5x18" m däck 235/50 VR18 000794
BAGAGERUMSMATTA FORMGJUTEN.
Barnsäkerhetslås bakdörrar,elektriskt
DESIGNPAKET, EXTERIÖRT
DRAG, DELBART
Digitalt kombiinstrument
Sensus Navigation
VINTERHJUL CONTINENTAL FRIKTION ALUMINIUMFÄLG
Volvo on Call
När du beställde det så ingick rattvärmen i Classicutustningen, därför står den inte med som en enskild punkt. Den text som är skriven med bara stora bokstäver är det som din handlare eftermonterar, dvs. det är din säljare som lagt in dessa punkter.
av Verdi
Jag tycker det är rent ut oproffsigt av Volvo att vara såhär otydliga med vad man får. För mig hade nästan bristen på rattvärme varit en dealbreaker. En liten skitgrej för många kanske men det är ju ljuvligt skönt. Vill jag inte vara utan. Sitta med handskar och frysa? Nej tack.
Användarvisningsbild
av Statsminister
min xc70 D4 AWD summum rullade av bandet i fredags och väntar på transport.. Ingen BLIS. Nu börjar längtan bli outhärdlig
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 116
AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]