- lör 15 sep 2012, 21:47
Ska man nu brehöva sitta och flippra manuellt med en knapp när det kommaer hala fläckar. Nä jag längtar tillbaka till min förra XC70 2010 mer och mer.
apersson850 skrev:Vad jag personligen inte begriper är varför Volvo inte fixar programvaran så att Haldex har olika uppträdande med resp. utan HDC aktivt. Där har man ju en knapp som föraren kan använda för att informera systemet om ifall man står på en rensopad varuhusparkering eller på en leråker med hästsläp bakom. De två olika programvaror som VolvoB20 beskriver borde man ju kunna ha samtidigt, så att den med mest låsning går in när HDC är aktivt.Visst skulle man kunna ha 2 olika programvaror i Gen 5 som man skiftar med HDC-knappen. Men det är ju verkigen ett duktigt nedköp mot Gen 4 som själv klarade att anpassa sig mellan deesa lägen på bråkdelar av en sekúnd.
Finns bara på XC, men det är ändå rimligen de bilarna som oftast står i dynga upp till fälgarna.
Ska man nu brehöva sitta och flippra manuellt med en knapp när det kommaer hala fläckar. Nä jag längtar tillbaka till min förra XC70 2010 mer och mer.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.