Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Byggde en XC70 D4 automat classic sport. Valde till allt som ja vill ha vilket blir nästan all utrustning.
Landade på 491009kr. Va kan man tänkas få betala hos handlaren i en småstad?
Användarvisningsbild
av AndreasThn
Perra83 skrev:Byggde en XC70 D4 automat classic sport. Valde till allt som ja vill ha vilket blir nästan all utrustning.
Landade på 491009kr. Va kan man tänkas få betala hos handlaren i en småstad?
Skulle tippa på 8-10% rabatt.
av Thomas1987
Var inne 22/9 och fick offert på en xc70 classic sport och då var rattvärme med som standard, 24/9 skrev jag på och då var rattvärme borttaget som standard såg jag någon vecka senare, fick ingen info om detta av försäljaren.
Nu är frågan om jag kommer få det med eller inte?
Ligger med under extrautrustning när jag loggar in på minvolvo.se
Finns med på prisofferten från 22:e men inte på orderbekräftelsen som jag skrev på 24:e, fast att den är baserad på det första förslaget som jag fick.
Vad tror ni? Jag har mailat volvo men fortfarande inte fått något svar.
av Verdi
Svårt att veta. Jag skulle inte få BLIS och säljaren sa det specifikt. Fanns aldrig med i några papper heller men när bilen levererades så hade den ändå det.
av prahna
När jag beställde för nästan tre veckor sedan ingick rattvärmen, men då jag efter en vecka ändrade på specen så tappade jag denna. Så det är nog mycket troligt att du får rattvärmen.
Användarvisningsbild
av palmqvist
prahna skrev:När jag beställde för nästan tre veckor sedan ingick rattvärmen, men då jag efter en vecka ändrade på specen så tappade jag denna. Så det är nog mycket troligt att du får rattvärmen.
Vad gjorde du för elak ändring då? Synd rattvärmen e hur go som helst, hoppas du får den de verkar ju bygga lite som de vill just nu :)
av ahlis1
Thomas1987 skrev:Var inne 22/9 och fick offert på en xc70 classic sport och då var rattvärme med som standard, 24/9 skrev jag på och då var rattvärme borttaget som standard såg jag någon vecka senare, fick ingen info om detta av försäljaren.
Nu är frågan om jag kommer få det med eller inte?
Ligger med under extrautrustning när jag loggar in på minvolvo.se
Finns med på prisofferten från 22:e men inte på orderbekräftelsen som jag skrev på 24:e, fast att den är baserad på det första förslaget som jag fick.
Vad tror ni? Jag har mailat volvo men fortfarande inte fått något svar.
Du kan ha maximal otur :( Rattvärmen är borttagen på alla kundordrar lagda from 23/9. Min säljare visade mig utskicket från volvo angående detta när jag frågade om min bil.
av Thomas1987
Hoppas verkligen att jag får det med.
Kan man lita på det som står på minvolvo.se? För där står det att jag har rattvärme med som extra utrustning och jag har inte fått med uppvärmda spolarmunstycken som standard utan får betala för dom.

Kopierat från minvolvo.se:

Extrautrustning
Alu.hjul, Freja Black 18" 800125
DESIGNPAKET, EXTERIÖRT
Digitalt kombiinstrument
Elmanövrerad förarstol m.minne
Eluppvärmda spolarmunstycken 000602
Elvärme i ratt
Innerbackspegel, tillägg för Kompass
Keyless-Drive-Nyckellöst system m.Personal Com. 000583
MATTSATS SKÅLADE GUMMIMATTOR
Parkeringshjälp fram och bak 000691