Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av the_dolph
Fick ett bra pris, sen ville jag även testa något nytt. Har dock inte hittat något likvärdigt :(

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Överlag tycker jag slutpriserna på KVD tenderar att bli väldigt höga. Några fynd är det klart inte tal om.
Fynd gjorde jag när jag köpte min V70 D5 AWD R-design våren 2015. 17 000 mil visserligen, men knep den för 150 000 kr jämnt. Motorn var bytt av Volvo på garantin, hade bara gått 9 000 mil, körd i Jämtland.
Köptes hos märkeshandlare för annat märke, de hade värderat bilen lite knasigt. Tur att jag var först på plats!
Användarvisningsbild
av TommyP86
Kvd är väldigt bra att köpa bil av, vilket också kostar pengar.
Dock kan det ibland smita in nån bil som går billigt, det är det man får sitta och vänta på.
Sällsynta och populära bilar är rena komedin efter att de blev lite mer kommersiella efter uppköpet för några år sen. Folk sitter helt galna och budar hela plånkan och skarvar i med finans. Men å andra sidan öppnade de för att sälja privat också, så det är lite give and take.
Användarvisningsbild
av the_dolph
Kvd har jag aldrig handlat via. Fördelen är dock att man kan läsa vad de har upptäckt för skavanker eller annat.

Användarvisningsbild
av Its1more
the_dolph skrev:Kvd har jag aldrig handlat via. Fördelen är dock att man kan läsa vad de har upptäckt för skavanker eller annat.

så borde varje seriös handlare bete sig...
Användarvisningsbild
av the_dolph
Precis, ytterst få handlare som påpekar brister på bilen. Alla säger att bilarna är i tipp topp skick :)

av Schmoyoho
S80 T6 -12 för 180k lät väl som en bra kurs? Adaptiv farthållare ser ut att vara det enda större tillvalet som saknas, sen fanns keyless, ventilerade säten och lite annat lull-lull. https://www.blocket.se/uppsala/Volvo_S8 ... ca=1_3&w=3

Även en ny V70 T6 -11 ute men inte många tillval där. Visste inte att man kunde få High Performance-stereon utan centerhögtalaren på instrumentbrädan. https://www.blocket.se/skaraborg/Volvo_ ... ca=1_3&w=3
av Lövet
Trevlig historik på s80in. Privatägd av 66-åring från start.
av Schmoyoho
Återigen, konstigt lågt pris. Eller är S80 en så pass sval modell bara?

En annan sak som slog mig när jag blocketsurfade var att T6 är så pass mycket vanligare genom hela 60-serien. Vanligare att Volvo tillverkade lagerbilar med T6:or där, eller är det ingen som vill ha 60-serien? 70- och 80-serien är ju genomgående klurig att få tag på bra exemplar av när det gäller T6 och V8 vilket jag tolkar som att folk behåller bilarna.
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 149
Högt motorljud

Har en helt ny T6 laddhybrid och upplever att moto[…]

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling