Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Inget, såvitt jag vet. Kan den ena kan väl den andra. Men i Volvos fall innebär det ju i alla fall att man inte kan veta hur det är konstruerat bara för att man känner till modellbeteckningen. Måste veta årsmodell också.
Ok, jaja, håper jo volvo ikke har gjort no dumt! At vw sitter på gjerdet og venter på volvos praktiske erfaringer før de tar det i bruk på sine biler!! Og vi som kjøper nå får et dårlig system som ikke kan rettes på !!! :-O) :-O) :-O)
torkild skrev:Noen nye erfaringer med haldex 5? 3 uker siden bestilling av xc 70 awd.
-Hoppas fortfarande att på att Volvo ska släppa en bättre mjukvara som kanske kan kompensera lite för den mekaniska/hydrauliska slöheten i systemet. Vi får väl se om det går, men hoppas kan man ju göra.

-Jag har vant mig vid den längre respionstiden efter några månaders körande, man lägger sig till med en ny körstil och nu startar man mera långsamt och ger på gas vartefter så att Haldexen hinner med och bygga upp trycket. Lite som man fick köra i AWDns barndom.
Vid normal körning kör jag inte annorlunda med min XC70 AWD än vad jag brukat göra med fram- eller bakhjulsdrivna bilar. Hjulspinn får jag vanligtvis bara när jag försöker släpa omkring husvagn på leråker eller liknande.
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 130

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]