Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av prahna
Nimrod23 skrev:
ahlis1 skrev:
Nimrod23 skrev: Vad menar du "tittar man på specen"? På hemsidan, på din ordersedel eller på "Bygg din volvo"?
På en nyutskriven ordersedel finns inte längre rattvärmen med. Den skiljer alltså från den jag skrev på.
Ajdå...hoppas att du får rattvärme.
Jag ändrade ju en hel del på min beställning och tappade därmed rattvärmen. Men jag får skylla mig själv, de varnade mig.
av peppe67
gavletommy skrev:
Niclas skrev:
kultis skrev:Ni som är väldigt nära att få era bilar, eller redan fått, ändras status någonsin om man loggar in och kollar på min volvo, eller står det rent av samma text tom efter man hämtat ut bilen?
Inte vad jag märkte, det enda som hände var att VIN-nummret kom upp när bilen blev skickad från volvo
Min bil är på steg 2 nu dvs pressverket. Planerad leverans v49.
Hur har du fått veta vilket steg din bil är i?
Användarvisningsbild
av joel80
Fick svar från säljaren.. min leveranstid är nu flyttad till V47 (tidigare V48-49).
Sen ska dom ha den säkert en vecka för att färdigställa.. och ev. montera krok.. har inte bestämt mig om dom ska få göra det vi lev-tillfället eller om jag lämnar det till nån annan..

Har också börjat snacka lite med KVD om försäljning.. Vet inte om det är vettigt. Dom tar ju rätt saftigt betalt ändå. (6000kr + moms.. plus diverse andra småavgifter om man vill ha bilen fixad på det ena eller andra sättet...)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Kvd är ju ett smidigt sätt, du har ju förmodligen bilen i väldigt fint skick och borde således göra sig väldigt bra på beskrivningarna & den sticker ut ur mängden med att bilen är välvård & snygg och inte ett sunkigt objekt som mycket på kvd kan vara ibland. Jag tror att du tjänar på det några tusenlappar om du lämna in den till kvd istället för att byta in den på Volvo. :) Ibland skenar priserna rätt ordentligt till överpris på kvd också.
Användarvisningsbild
av poseidon
joel80 skrev:Fick svar från säljaren.. min leveranstid är nu flyttad till V47 (tidigare V48-49).
Sen ska dom ha den säkert en vecka för att färdigställa.. och ev. montera krok.. har inte bestämt mig om dom ska få göra det vi lev-tillfället eller om jag lämnar det till nån annan..

Har också börjat snacka lite med KVD om försäljning.. Vet inte om det är vettigt. Dom tar ju rätt saftigt betalt ändå. (6000kr + moms.. plus diverse andra småavgifter om man vill ha bilen fixad på det ena eller andra sättet...)
Sälj den på KVD så ser vi snart Lövet åka runt i vit Volvo igen.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
777 skrev:
Inlägg av Nimrod23 Idag, 18:57

gavletommy skrev:
Niclas skrev:
kultis skrev:
Ni som är väldigt nära att få era bilar, eller redan fått, ändras status någonsin om man loggar in och kollar på min volvo, eller står det rent av samma text tom efter man hämtat ut bilen?

Inte vad jag märkte, det enda som hände var att VIN-nummret kom upp när bilen blev skickad från volvo

Min bil är på steg 2 nu dvs pressverket. Planerad leverans v49.
Själv får jag ett meddelande där det.står "Bilen är levererad" när jag loggar in. Dock inget reg- eller VINnnummer... Ja, just det. Någon bil har jag inte fått heller. :roll:
Min skall vara tillverkad och stå för installation av gasdelarna, får inte upp något vin-nummer jag heller.
av jonteskane
Jag hämtar min bil idag. På minvolvo står det fortfarande att information om leveranstid Ej kan ges. Undrar om det blir någon uppdatering när jag hämtat ut bilen. :)
Användarvisningsbild
av Bosse78
Funderar på sälja mina vinterhjul som ingår och lägga på 245/40 R18 Vinterdäck på mina 18" Venator fälgar. Kan man ha så feta vinterdäck eller blir fästet kass då eller ???
Användarvisningsbild
av Krollspell
Bosse78 skrev:Funderar på sälja mina vinterhjul som ingår och lägga på 245/40 R18 Vinterdäck på mina 18" Venator fälgar. Kan man ha så feta vinterdäck eller blir fästet kass då eller ???
Jag har kört med exakt samma dimension sen 2007 på mina olika bilar, funkar klockrent, inga problem med varken väggrepp lr spårning som vissa påstår!
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 116

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]