- tor 19 feb 2009, 16:48
#262632
Det är en av anledningarna till att BMW 525XD aldrig har varit intressant för oss trots bra rabatter och erbjudanden. Deras listpriser leder tyvärr till allt för höga förmånsvärden.
VolvoB20 skrev:Det känns som att XC60 kommer att få det tufft i vår jämförelse om de höjer priset från 368 tkr till >380 tkr med prishöjning och ny motor. Någonstans börjar förmånsvärdet kännas blodigt och för oss bör inte slutpriset sticka iväg allt för mycket över 400 tkr. (OBS! Listpris eftersom det är det som räknas när det gäller förmånsvärde, ej pris efter rabatter.) Vi kan få en hyfsat utrustad Q5:a (eller A4 Allroad) för 380 tkr.XC90_Executive skrev: Jag tror dels inte att så många tjänstebilsförare väljer D5 awd, men om dom nu gör det så lär pengarna räcka ändå. Dom kommer ju inte höja priset med 50k :roll:Hoppas du har rätt för, 6.000 för nya motorn, 8.000-10.000 för årsmodellbytet och så tvingar man på alla något helt meningslöst "premium-paket" som är "tvångs-kombinerat" med AWD och som inte går att välja bort som tex Momentum eller dyligt så är ju inte de 50K så himla långt borta.
Det är en av anledningarna till att BMW 525XD aldrig har varit intressant för oss trots bra rabatter och erbjudanden. Deras listpriser leder tyvärr till allt för höga förmånsvärden.